چین پس از تقویت شبکه‌های تولد و توزیع واکسن در این کشور قصد دارد تا پایان این هفته یک میلیارد دوز واکسن کرونا تزریق کند تا بتواند برنامه بلندپروازانه‌اش برای واکسیناسیون ۴۰ درصد جمعیت این کشور تا پایان ماه ژوئن (اوائل تیر) را عملی کند.

vaccine China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین مقامات چینی مردم را تشویق کرده‌اند واکسن کرونا را به طور رایگان و داوطلبانه همراه با جوایز نقدی، هدیه‌ها و نشان‌های با کد رنگی برای ستودن یا انتقاد از کسب‌وکارها بسته به میزان واکسیناسیون و نیز وعده حفاظت در برابر کووید-۱۹ دریافت کنند.

گرچه برنامه واکسیناسیون چین در ابتدا به کندی شروع شد و تا اواخر ماه مه (اوائل خرداد) فقط ۸۰ میلیون دوز واکسن تجویز شده بود، در هفته‌های اخیر میزان روزانه تزریق واکسن در چین به حدود ۲۰ میلیون دوز در روز رسیده است. اغلب این واکسن‌ها از دو واکسن تولید داخلی این کشور یعنی واکسن‌های سینوفارم و سینوواک بوده‌اند.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که تا به حال ۹۰۱ میلیون دوز از واکسن‌های تولید داخل در چین تجویز شده است. چین از لحاظ شمار واکسن تجویزشده به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شمار مشابهی واکسن با اغلب کشورهای اروپایی تزریق کرده است، اما جمعیت بسیار بزرگتری یعنی حدود ۱.۴ میلیارد نفر را باید واکسینه کند.

رسیدن به این شاخص در چین در هنگامی رخ می‌دهد که مقامات در شهر پرجمعیت گوانگ‌ژو مرکز ایالت گوانگ‌دونگ با شیوع گونه دلتای کروناویروس (که در ابتدا در هند کشف شد) درگیر هستند.  مقامات روز سه‌شنبه دو مورد محلی و روز دوشنبه سه مورد محلی از عفونت کرنا گزارش کرند که شمار کل موارد را به ۱۵۰ رساند چین در پاسخ به موارد شیوع کرونا، به طور معمول به آزمایش گروهی کل جمعیت شهرها دست می‌زند تا همه موارد علامت‌دار و بی‌علامت کووید-۱۹ را پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

با اینکه شمار موارد عفونت در این شهر دارد تحت کنترل در می‌آید و چندین محله مجاور مرکز شیوع محدودیت‌هایشان را برداشته‌اند، برخی از کارشناسان بهداشتی درباره میزان ظاهرا بالاتر موارد بحرانی شدن وضعیت افراد دچار عفونت با گونه دلتا ابراز نگرانی کرده‌اند. همچنین دچار شدن دو نفر از کارکنان بهداشتی به عفونت که واقعه‌ای نادر در طول پاسخ‌های چین به شیوع کرونا بوده است، باعث نگرانی شده است.

کمیسیون بهداشتی شهردار گوانگ‌ژو گفت که دو نفر از کارکنان بهداشتی، کارکنان بیمارستانی در شهر که به درمان بیماران کووید-۱۹ اختصاص داده شده است، احتمالا از طریق قرارگیری اتفاقی در معرض ویروس دچار عفونت شده‌اند.

یک مقام بهداشتی ایالت گوانگ‌دونگ هفته پیش به رسانه‌های دولتی گفت که نسبت بالاتری از افراد در این شیوع نسبت به نخستین شیوع ووهان و شیوع‌های منطقه‌ای بعدی در چین دچار وضعیت بحرانی شده‌اند و شمار بیشتری از افراد علامت‌دار بوده‌اند.

ایالت گوانگ‌دونگ محدودیت‌های شدیدی از جمله منع مسافرت و تعطیل کردن چندین منطقه را برای دو هفته گذشته، پس از افزایش نسبی موارد در اواخر ماه قبل، اعمال کرد. این محدودیت‌ها در ۱۱ منطقه در روز دوشنبه برداشته شدند.

کد خبر 607842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha