برج «آزادی» یکی از مهم‌ترین میراث معماری، فرهنگی و هنری شهر تهران و منطقه ۹ محسوب می‌شود که برای احیای همه جانبه ظرفیت‌های بالقوه آن نیاز به هم‌افزایی بخش‌های مختلف مدیریت شهری، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و ارگان‌های مرتبط با آن است.

مسجد جامعی

این هم‌افزایی به پاسداری همه شئون برج آزادی به‌عنوان «نماد ملی» و یکی از اصلی‌ترین اماکن گردشگری و تفریحی کشور کمک قابل توجهی می‌کند. تا جایی که به سودآوری‌های مالی در حوزه گردشگری مختص به برج می‌توان رسید. سودآوری‌هایی که هم به منفعت ماندگاری این اثر باشکوه است و هم جایگاه ایران و تهران را در گردشگری ملی و بین‌المللی ارتقا می‌بخشد.
البته رونق بخشیدن فعالیت‌های متنوع برج آزادی نیاز به اجرای اقدامات و طرح‌های مؤثر در راستای ایجاد گردشگری پویا و به روز دارد.
گردشگری پویا و محرک که فراهم کردن زمینه و بستر مناسب از سهولت‌ تردد گردشگران داخلی و خارجی گرفته تا نصب چراغ راهنمایی، خط‌کشی و سنگفرش کردن بخش‌هایی از راه‌های اتصالی به برج را سبب می‌شود و این میان آنچه اهمیت دارد، انطباق شاخصه‌های ایجاد رونق و پویا با استانداردهای بین‌المللی این صنعت است.
مطالعات و پژوهش‌های انجام شده پیرامون کیفیت رونق فعالیت‌های برج آزادی، در سال‌های اخیر نشان می‌دهد مسائل ترافیکی و دسترسی به برج، یکی از مهم‌ترین موانع حیات بخشی نماد فاخر تهران و ایران است که باید مدیریت بین سازمانی آن را به‌گونه‌ای ساماندهی یا هماهنگ کند. از سویی دیگر، برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل درباره حیات بخشی گردشگری برج نیز باید با پژوهش و تخصص همراه باشد.
همچنان که گردشگری در دوران همه‌گیری «کووید ۱۹» را هم پوشش دهد و گردشگری مجازی و آنلاین را به‌عنوان فرصتی طلایی در دوران «پساکرونا» به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر مبدل سازد تا ضمن هم گام شدن
با تحول جهانی توریسم، بسیاری از مسائل شهری مانند ترافیک و انواع آلودگی‌ها نیز تا حدود قابل توجهی مرتفع شود.
بنابراین با در نظر گرفتن مؤلفه‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر برج آزادی می‌توان این محدوده از ورودی غربی پایتخت را به فضایی زنده و پرجاذبه‌ تبدیل کرد.

کد خبر 607173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha