مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: ۲۰ الی ۲۵ درصد از تست‌های روزانه تشخیص کرونا، مثبت هستند که نگران کننده است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، وضعیت شکننده کرونا در آذربایجان شرقی موجب شده تا مسئولان درمانی به رغم کاهش فوتی ها هنوز از اعلام وضعیت عادی در استان خودداری کنند. از سوی دیگر در تعطیلات اخیر تعداد زیادی ازشهروندان استان به مناطق جنوبی کشور از جمله کیش و قشم سفر کرده اند که نگرانی از ورود سویه های جدید کرونا را افزایش داده است..

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: با وجود اینکه  آمار فوتی‌های کرونایی استان تک رقمی شده و به تعداد ۸ الی ۹ نفر در روز رسیده اما هنوز نگران آغاز موج های بعدی کرونا هستیم.

سیمین خیاط زاده درباره آخرین وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: با وجود تثبیت وضعیت کرونایی استان اما هنوز نگرانی در مورد میزان ابتلای روزانه وجود دارد زیرا ۲۰ الی ۲۵ درصد از تست‌های روزانه تشخیص کرونا، مثبت هستند در حالی که این میزان باید به حد ۱۰ درصد برسد تا از بابت کاهش چرخه این ویروس در بین مردم اطمینان داشته باشیم.

وی افزود: آن‌چه که اکنون ما را نگران می‌کند، بروز سویه‌های هندی و آفریقایی کرونا در مناطق جنوبی کشور به خصوص جزایر گردشگری کیش و قشم است.

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی متذکر شد: اگر چنانچه مسافرت‌های مردم استان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این مناطق انجام گیرد، قطعا در ورود این نوع ویروس‌ها به استان نقش خواهند داشت.

کد خبر 606895

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha