همشهری آنلاین: دو کتاب مهدویت و صلح کل و تذکره انجمن قدس در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت رونمایی شد

به گزارش ایرنا کتاب «مهدویت و صلح کل» مجموعه بیانات آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی درباره امام زمان (عج) است که توسط پژوهشکده مهدویت با همکاری مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری تدوین شده و به چاپ رسیده است.

کتاب «مهدویت و صلح کل» مشتمل بر چهارفصل با عناوین «تأملاتی در شناخت بقیه‌الله»، «فیض ولایت»، «مولفه‌های ظهور حضرت» و نیز «راهبرد مهدویت» است.

در قسمت مقدمه این کتاب در خصوص مدیریت امام زمان(عج) مطالبی به چشم می‌خورد.


فصل اول این کتاب با موضوع "تاملاتی در شناخت حضرت بقیه الله" تدوین شده است که در سه بخش جایگاه امام عصر(عج)، رسالت امام عصر(عج) و اهداف و چشم انداز ولایت امام عصر(عج) به معرفی امام زمان (عج) می‌پردازد.


فصل دوم این کتاب با عنوان "فیض ولایت بقیه الله(عج)" درباره فیض ارتباط، ضرورت معرفت به امام زمان(عج) و برکات معرفت به امام عصر(عج) است.


در فصل سوم کتاب با موضوع "راهبرد مهدویت در مجامع جهانی" عنوان فصل چهارم این کتاب است که در دو بخش موعود گرایی؛ رمز وحدت و صلح کل و ظهور انسان کامل و منجی فردا طراحی شده است. کتاب «مهدویت و صلح کل» در قطع رقعی و در 170 صفحه تدوین شده است.

تذکره انجمن قدس" نیز نام کتاب دیگری بود که در این مراسم رونمایی شد.
این کتاب حدود 18 هزار بیت شعر را با موضوع مهدویت در بر دارد که با مقدمه 40 صفحه‌ای دکتر حداد عادل منتشر شده است.

همچنین دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از چاپ مجموعه مقالات پذیرفته شده در دوره قبلی این همایش خبر داد.

به گفته حجت الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی، این مقالات در چهار جلد عرضه شده است.
در همایش بین المللی دکترین مهدویت 313 مقاله به زبان فارسی و 109 مقاله به دیگر زبان‌ها به دبیرخانه رسیده بود

کد خبر 60637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز