معاون امور جنگل‌ها و منابع طبیعی گیلان از آغاز طرح جایگزین بهره‌برداری از جنگل‌ها تا یک ماه آینده در گیلان خبر داد.

جنگل

محمد رضا عبداللهی، به همشهری آنلاین گفت: طرح جایگزین توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال با رویکرد مدیریت پایدار در راستای عملیات حفاظت فنی درسطح ۱۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های گیلان طی یک ماه آینده اجرایی می‌شود. این اقدامات شامل عملیات حفاظتی فنی مانند فنس‌کشی، ترمیم راه‌ها و پرورش نهال‌های جوان و مدیریت درختان شکسته است.

عبداللهی با بیان اینکه اواخر سال گذشته اعتبارات خوبی در این زمینه به گیلان اختصاص یافت، افزود: ۲۰ میلیارد تومان به منظورعملیات فنی و ۳۰ میلیارد تومان برای حفاظت و حقوق قرق بانان در سال جدید به منابع طبیعی گیلان واریز شد که از یک ماه آینده این طرح استارت می‌خورد.

 معاون امور جنگل‌های گیلان اضافه کرد: طرح جایگزین و عملیات فنی در کلیه مناطق جنگلی و مرتعی استان و شامل همه گونه های درختی در استان می‌شود. حتی در جنگل‌های مخروبه و سایر عرصه‌ها که قبلا مورد بهره‌برداری قرار گرفتند نیز طرح جایگزین اجرایی می‌شود. پیش از این نیز یکسری اقدامات حفاظتی و پرورشی برای رفع مزاحمت‌ها در جنگل‌های گیلان انجام شده بود.

 وی مدت زمان اجرای طرح جایگزین جنگل‌های استان را تا پایان سال مالی آینده عنوان کرد. در گیلان ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و حدود ۲۴۴ هزار هکتار مرتع وجود دارد. ۱۹ درصد از کل مساحت ثبت شده جنگل‌های هیرکانی کشور یعنی حدود ۵۸ هزار هکتار در گیلان واقع شده است.

کد خبر 605386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha