سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: هرگونه بهره برداری غیراصولی از جنگلها و مراتع کشور تخریب محسوب می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر از کرمانشاه، شریعت نژاد امروز در جمع معاونان حفاظت و حمایت از منابع طبیعی کشور گفت: شیوه های سنتی کشاورزی، دامداری و استفاده از جنگل‌ها بـرای تـامین سوخت مهمترین عامل تخریب جنگلها و مراتع است.

وی افزود: فرهنگ سازی و منطقی کردن بهره بـرداری و ارتقاء اهرم‌های حفاظت، همکاری بیشتر دستگاه‌هـای انتظامی و قضایی و وضع قـوانین مناسب نقش موثری درحـراست از عرصه‌های ملی دارد.

قـائم مقـام سـازمان جنگلها و مراتع کشور سطح جنگل‌هـای کشور را 14 میلیون و 200 هزار هکتار و مراتع را 86 میلیون هکتار اعـلام کرد وگفت: تـا پایان برنامه چهارم توسعه 500 هزار هکتار از جنگل‌های کشور با غرص نهال احیاء و بازسازی می‌شود.

سلیمانی مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز گفت: در این استان یک میلیون و 100هزار هکتار مرتع و 600 هزار هکتار جنگل بـا انواع درختان بلوط، ارژن، بـادام وحشی، بلالوک، زالزالک، امرود، کی کو و بنه وجود دارد که 21 پایگاه حفاظت منابع طبیعی از آنها حراست می‌کند. 

کد خبر 60491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز