اگر به رشته ‌عکاسی علاقه‌مند هستید یا حتی‌به‌طور حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارید، می‌توانید در مسابقه عکاسی نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق شرکت کنید.

باد خنك بخوريم

همشهری آنلاین_میلاد رفاقتی:  این مسابقه عکاسی که از اماکن متبرکه با عنوان «لحظه دیدار» برگزار می‌شود، در دو بخش حرفه‌ای و مردمی است و شرکت‌کنندگان تا ۱۸ خردادماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه بفرستند.  

مسابقه عکاسی لحظه دیدار شامل تصویربرداری از نقاط مختلف اماکن متبرکه نظیر گنبد، گلدسته، کاشیکاری، معماری، صحن و زیارتگاه‌هاست. «مرضیه خسروی بروجنی» مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۴ دراین‌باره می‌گوید: «بخش‌های مختلف اماکن متبرکه می‌تواند سوژه عکاسی افراد باشد فقط هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر۳ عکس با فرمت JPG به دبیرخانه مسابقه بفرستد. عکس‌های ارسالی باید شامل توضیحاتی مانند مکان و زمان عکاسی، مشخصات فردی شرکت‌کننده و شماره تلفن همراه فرد هم باشد.» او می‌افزاید: «علاقه‌مندان تا ۱۸ خرداد ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مسابقه از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ یا پست الکترونیکی نگارخانه کلک خیال به نشانی negarkhane. Kh@gmail.com ارسال کنند.» 
جایزه نقدی
شرکت در این مسابقه برای گروه‌های سنی مختلف آزاد است و در بخش‌های حرفه‌ای و مردمی برگزار می‌شود. هم عکاسان حرفه‌ای و هم آماتورها با دوربین گوشی تلفن همراه خود می‌توانند در این مسابقه شرکت و شانس خود را امتحان کنند. به گفته مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۴ آیین اختتامیه مسابقه عکاسی «لحظه دیدار» هم در دهه کرامت برگزار خواهدشد و برای نفرات برگزیده جوایزی در نظر گرفته‌شده است. خسروی بروجنی دراین‌باره می‌گوید: «ما برای نفراتی که رتبه اول تا سوم را به دست بیاورند به‌ترتیب پنج، سه و دو میلیون ریال وجه نقد در نظر گرفته‌ایم که در آیین اختتامیه همراه لوح تقدیر به افراد اهدا خواهدشد.» 

  • راه‌های ارتباط با دبیرخانه

دبیرخانه مسابقه عکاسی «لحظه دیدار» در فرهنگسرای اخلاق دایر است و این مجموعه ۲ راه برای ارتباط به دبیرخانه در نظر گرفته است. شماره تماس۳۳۳۵۳۶۰۰ آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی مخاطبان است. همچنین امکان مراجعه حضوری نیز به این دبیرخانه برای شرکت‌کنندگان فراهم است. از این‌رو علاقه‌مندان می‌توانند به خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق مراجعه کنند و درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همانجا پاسخ خود را به دست آورند.  


چشمه نور در فرهنگسرای امید
هفته گذشته کتابخانه امام خمینی(ره) میزبان استادان ادبیات عربی و ترکی بود که در مراسم رونمایی ترجمه ترکی دیوان شعر منسوب به امام علی(ع) شرکت کردند. این برنامه «چشمه‌نور» نام داشت و با خوانش بخش‌هایی از این کتاب و اهدای کتاب به حاضران به اجرا درآمد. در این مراسم «حسین محمدزاده صدیق‌ «زبان‌شناس و مترجم رسمی، «خلیل پروینی» استاد زبان و ادبیات عربی دانشگاه تربیت مدرس و «مرتضی مجدفر»، روزنامه‌نگار و مترجم حضور داشتند و درباره این اثر صحبت کردند. این کتاب توسط دکتر حسین محمدزاده صدیق به زبان ترکی برگردانده شده و توسط انتشارات اسوه منتشر شده است.

کد خبر 604731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha