مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، از بهره برداری و شروع به کار اولین ایستگاه پردازش و بازیافت یکپارچه پسماند های شهری در منطقه ۲۲ در ماه‌های آتی خبر داد.

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صدرالدین علیپور با اشاره به موضوع جمع آوری و بازیافت پسماند به عنوان یکی از محورهای مهم مدیریت شهری طی سالیان گذشته خاطر نشان کرد: مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» واقع در کهریزک با هدف پردازش و بازیافت پسماند شهر تهران، بیش از نیم قرن است که به عنوان جایگاه نهایی زباله های پایتخت انتخاب شده است.

او ادامه داد: با اجرای طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) و برنامه‌ریزی برای احداث ۸ ایستگاه MRF در مناطق ۲۲ گانه، اولین ایستگاه در منطقه ۲۲ در ماه های آتی شرئع بع کار می‌کند. تمام مراحل پردازش پسماند در این ایستگاه ها انجام و تنها کار انتقال و تحویل ‌پسماندهای ارگانیک ‌خالص و پسماندهای ریجکتی به صورت فشرده به مجتمع دفع و پردازش آرادکوه ‌انجام ‌می‌شود. ‌

این مدیر شهری پایتخت با اشاره به انجام تشریفات فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث و بهره‌برداری از تاسیسات بازیابی مواد از دی ماه سال گذشته اظهار کرد: احداث سوله پردازش و پذیرش پسماند شهری، ‌پیش‌بینی تصفیه خانه شیرابه با لحاظ استانداردهای لازم، ‌پیش‌بینی سیستم ‌حذف ‌بوی بد ‌و تحول در نحوه انتقال پسماند ریجکتی و آلی به مرکز دفع پسماند ‌و امکان پالایش آلاینده‌های ‌زیست ‌محیطی از جمله تجهیزات در نظر گرفته شده در این ایستگاه‌ها است. ‌

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: در حال حاضر مرحله انتخاب سرمایه گذار همچنین تسطیح زمین و بررسی نقشه های طرح صنعتی سوله به منظور احداث ایستگاه های آزادگان، دوکوهه و منطقه ۴ شهرداری تهران و تشریفات مربوط به انتخاب سرمایه گذار برای این موضوع در پهنه جنوبی واقع در محدوده شهید رجایی در حال انجام است.

او کاهش و حذف پدیده زباله گردی، سرپوشیده شدن ایستگاه‌های موجود، کاهش اثرات و مخاطرات زیست محیطی ناشی از پراکندگی پسماند و انتشار شیرابه در مسیر انتقال به آرادکوه، فشرده سازی و کاهش حجم پسماندهای ‌پردازش شده، افزایش درصد ‌تفکیک پسماند در مبدأ و کاهش دفع و دفن منابع ‌را از مزایای احداث این ایستگاه عنوان کرد.

کد خبر 604201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha