چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
۰ نفر

روش‌های آسان و محصولات غذایی وجود دارد که باعث جوانی می‌شود. در این مطلب لیستی از ۹ محصول غذایی که به مبارزه با پیری و طولانی شدن جوانی کمک می‌کند، معرفی شده است.

vegetables - سبزیجات - میوه - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ملیت ترکیه نوشت: بسیاری تلاش می‌کنند زیبایی خود را برجسته کرده و جوانی و شادابی پوست و بدن خود را به طور دائمی حفظ کنند، بنابراین به روش‌های آرایشی و دارویی متوسل می‌شوند، اگرچه روش‌های آسان و محصولات غذایی وجود دارد که باعث جوانی می‌شود. در این گزارش لیستی از ۹ محصول غذایی که به مبارزه با پیری و طولانی شدن جوانی کمک می‌کند، معرفی شده است:

۱- گردو غنی از چربی‌های اشباع نشده چند لایه و همچنین اسیدهای امگا ۳ است که سطح کلسترول را تنظیم می‌کنند و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

۲- خوردن ماهی قزل آلا با افزایش سن به داشتن ذهن خوب کمک می‌کند و حاوی مقادیر زیادی پروتئین و خواص ضد التهابی است که از پوست در برابر علائم مختلف پیری مانند لکه‌ها، آکنه و چین و چروک محافظت می‌کند.

۳- زغال اخته به دلیل مقادیر بالای پروآنتوسیانین و آنتوسیانین که به مبارزه با پیری زودرس کمک می‌کنند، جزو آنتی اکسیدان‌های قدرتمند محسوب می‌شوند.

۴- اسفناج نیز دارای آنتی اکسیدان زیادی است. این سبزی می‌تواند به طور قابل توجهی کاهش زوال ذهنی مربوط به سن، مشکلات بینایی و تحلیل استخوان را کاهش دهد. این ماده می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش فشار خون و سطح کلسترول و حتی خطر سرطان دستگاه گوارش جلوگیری کند.

۵- چای سبز نیز خواص مشابهی دارد و باعث بهبود سلامت پوست می‌شود و همچنین از خطرات ناشی از انبوهی از بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

۶- کلم بروکلی از طریق سولفورافان و ایندول به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و خطر سرطان را کاهش می‌دهد.

۷- روغن زیتون برای سلامت پوست بسیار مفید است و تأثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد و به کنترل قند خون کمک می‌کند.

۸- شکلات تلخ حاوی فلاوانول است که باعث تحریک و شل شدن رگ‌های خونی می‌شود و آن‌ها را جوان و مقاوم می‌کند.

۹- گوجه فرنگی نیز حاوی لیکوپن است که خاصیت ضد پیری داشته و روی پوست اثر مفیدی دارد. این ماده در پاپریکا و ویتامین C نیز وجود دارد که علاوه بر تولید آنتی اکسیدان‌های قوی، برای تولید کلاژن نیز مفید است.

کد خبر 603757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha