کوه‌ها و رستوران‌های درکه مقصد بسیاری از گردشگران در روزهای پایانی هفته به‌خصوص تابستان‌هاست.

نقش ها و رنگ ها

همشهری آنلاین_شهره کیانوش‌راد :  زیباسازی این مسیر یکی از برنامه‌های اداره زیباسازی شهرداری منطقه یک است که این روزها با طرح‌های متنوع نقاشی دیوارهای این مسیر را مزین کرده است.  

مشارکت دانشجویان ویژگی نقاشی‌های دیواری مسیر پیاده‌روی درکه است. با تأکید سازمان زیباسازی شهر تهران، به حضور و تأثیر بسزای رنگ (رنگ‌های زنده، شاد و مفرح) در عرصه و پهنه محیط شهری، تلاش شده این مهم در طراحی مد نظر قرار گیرد، محور اصلی طرح با موضوع ایران و شعار تهران شهری برای همه و شمیران نگین تهران و نماد و المان‌های زندگی شهری به‌صورت خلاصه و تجریدی کار شده است.  

ضیافت نقش‌ها و رنگ‌ها 

اجرای نقاشی‌ها در مسیری به متراژ ۶ هزارمترمربع از ۲۸ فروردین ماه با مشارکت دانشجویان و به مدیریت بهنام کیوان انجام شده و اکنون در مراحل پایانی است.  

ضیافت نقش‌ها و رنگ‌ها 

در این طرح‌ها حضور نقش و فرم‌ها و ابنیه و بناهای تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری منطقه یک، المان‌هایی همچون طاق‌ها و گنبدها، در و پنجره‌ها، محراب، خط بنایی، و... ترکیب و جانمایی شده و استفاده از خط نستعلیق به‌عنوان اصیل‌ترین خط ایرانی و فرم و ترکیب سیاه مشق از نمود بارز این طرح است.

ضیافت نقش‌ها و رنگ‌ها 

در نقاشی‌های دیواری طرح‌ها و نقوش اسلامی و مذهبی به کار گرفته شده است.  

ضیافت نقش‌ها و رنگ‌ها 

در میان طرح‌های اجرا شده نقاشی ۲ چهره ورزشی را می‌بینیم که نماد کوهنوردی شناخته می‌شوند؛ یکی مجسمه مرد کوهنورد در دربند که به یاد امیر شاه قدمی ساخته شده و دیگری از «محمد اوزار» عضو تیم‌ ملی کوهنوردی که در درکه نصب شده است.

کد خبر 603649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha