همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

پاسخ مسيول

همشهری آنلاین_ابوذر چهل امیرانی: در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری وآباد نگهداشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد.

راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.  

  • درخواست اهالی /روزبازارهای منطقه را بازگشایی کنید

درخواست از شما، پیگیری از ما، پاسخ از مسئولان

یکی از اقدام‌های خوبی که در منطقه ۱۷ انجام شده بود و مسئولان شهری از آن حمایت می‌کردند، برپایی روزبازار در محله‌ها بود. اهالی به‌عنوان مثال می‌دانستند روزهای شنبه در کدام نقطه از منطقه بازار روز برپا می‌شود و برای خرید به آنجا مراجعه می‌کردند. در این بازارها اجناس با قیمت کم عرضه می‌شد و از سوی دیگر تعداد زیادی از دستفروش‌ها به جای ایجاد سدمعبر در خیابان‌ها به این بازارها می‌رفتند و کسب درآمد می‌کردند. متأسفانه چندی است این بازارها تعطیل شده و مردم مجبورند اجناس مورد نیازشان را با قیمت‌های بالا از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خریداری کنند.  
معصومه مرادبیگی، ساکن محله زمزم 

  • پاسخ مسئول /روزبازارها فعالند

روزبازارهای منطقه ۱۷ از فروردین همانند بازارهای دیگر تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند، اما در حال حاضر فعالیت آنها شروع شده است. شهروندان می‌توانند دوشنبه‌ها به بازار گاراژ شیخ محمدی در خیابان قزوین و پنجشنبه‌ها به بازار باغ سبزی در خیابان مسجد مراجعه کنند. این بازارها در فضای روباز با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند و غرفه‌داران برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا و تأمین سلامت شهروندان ملزم به استفاده از ماسک هستند. از اهالی هم می‌خواهیم هنگام مراجعه به روزبازارها حتماً از ماسک استفاده کنند.  

معصومه غلامعلی/رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه۱۷

کد خبر 603352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha