مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت از هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی شهر رشت در آینده نزدیک خبر داد.

تاكسي هوشمند

حسن هادی زاده در گفت و گو با همشهری آنلاین این پروژه را از برنامه‌های اولویت‌دار بعدی شهرداری در آینده نزدیک اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم ارائه خدمات الکترونیک را در بخش تاکسیرانی شهر رشت شاهد باشیم که بدون شک آثار و تبعات بسیار مثبتی برای عموم شهروندان به دنبال خواهد داشت. رشت دارای ۶ هزار تاکسی در سطح شهر است.

 وی با اعلام اینکه هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت هوشمندسازی شده است، ادامه داد: دیگر لازم نیست شهروندان برای استفاده از خدمات حمل و نقل با اتوبوس پولی پرداخت کنند. هزینه دریافت کارت ۵ هزار تومان است و شهروندان می‌توانند آن را از باجه‌های بلیط فروشی سطح شهر خریداری کرده و با شارژ کردن کارت و بر اساس اعتبار آن از خدمات شرکت اتوبوسرانی شهر رشت استفاده کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: شهر رشت طبق سرشماری سال ۹۵ چیزی حدود ۶۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده اما با توجه به جمعیت سیالی که وارد این شهر می‌شود شهرداری باید روزانه به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه دهد.

 به گزارش همشهری آنلاین، در همین زمینه شهردار رشت هم بیان کرد: از آن‌جا که خدمات باید به شکل کیفی و مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد بنابراین شهرداری‌ها برای رسیدن به این هدف باید به سمت فرآیندهای مدرن پیش بروند.
وی کاهش اتلاف وقت، پاسخگویی سریع‌تر به نیازها و افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری را از جمله مزیت‌های ارائه خدمات به شکل نوین و به روز دانست و یادآور شد: شهرداری رشت در راستای هوشمندسازی قصد دارد چندین کار بزرگ را انجام دهد و برای این کار باید تمام زیرساخت‌های لازم فراهم شود.
سیدمحمد احمدی در تشریح بیشتر جزییات اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت مواردی را ذکر کرد و بیان کرد: برای اجرای این طرح و آماده‌سازی ۳۵ دستگاه اتوبوس به روش سرمایه‌گذاری، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 603241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha