آن سان سوچی، رهبر معزول میانمار، برای اولین بار از زمان سرنگونی دولت وی توسط ارتش در کودتای یکم فوریه، شخصاً در جلسه دادگاه حاضر شد.

Aung San Suu Kyi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، وکیل آن سان سوچی با اعلام حضور موکلش در دادگاه گفت، وی از نظر سلامتی خوب بود و جلسه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای و حضوری با تیم حقوقی خود برگزار کرد.

سوچی ۷۵ ساله که در سال ۱۹۹۱ به خاطر تلاش‌هایش برای ایجاد دموکراسی برنده جایزه نوبل صلح شد، در میان بیش از ۴۰۰۰ نفری است که از زمان کودتا بازداشت شده‌اند. وی با اتهاماتی از جمله داشتن غیرقانونی رادیوهای واکی تاکی تا نقض قانون اسرار دولتی روبرو است.

رهبر برکنار شده در ملاقات با وکلای خود برای مردم آرزوی سلامتی کرد و اشاره‌ای آشکار به حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی کرد که به زودی منحل خواهد شد و گفت این حزب برای مردم تاسیس شده، بنابراین تا وقتی که مردم حضور داشته باشند، حزب نیز خواهد بود.

رسانه ها روز جمعه اعلام کردند کمیسیون انتخابات میانمار که به وسیله حکومت نظامی تعیین شده، حزب سیاسی سوچی را به دلیل تقلب در آرا انتخابات نوامبر منحل خواهد کرد.

ارتش با ادعای تقلب در انتخابات، حزب پیروز سوچی در ماه نوامبر را کنار زد و  قدرت را به دست گرفت. از آن زمان این کشور درگیر هرج و مرج و اعتراضات روزانه، راهپیمایی‌ها و اعتصابات عمومی در سراسر کشور بوده است.

مین اونگ هلینگ، رهبر کودتا گران، در مصاحبه اخیر خود گفت که آمار واقعی تلفات حدود ۳۰۰ نفر است و ۴۷ پلیس نیز کشته شده‌اند.

کد خبر 603119
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha