یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

بیش از 3 سال از زمانی که تسلا نسل دوم رودستر خود را رونمایی کرده است، می‌گذرد. قرار بود این خودرو سال گذشته به خیابان بیاید، اما این امر هنوز محقق نشده است.

تسلا

اکنون انتظار می‌رود که مدل 2022 وارد بازار شود، اما تا آن زمان، یکی از این رودسترها در موزه اتومبیل پترسن با یک پلاک جالب به نمایش گذاشته شده است که نشان می‌دهد، شتاب صفر تا صد این خودرو در صورت مجهز بودن به بسته اسپیس‌ایکس، حدود 1/1 ثانیه است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور1، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای تایید این موضوع در توییتر به آن اشاره کرد و گفت که این کار با «بسته گزینه موشک اسپیس‌ایکس» امکان‌پذیر خواهد بود. گفته می‌شود رودستر از پیشرانه‌های هوای سرد که توسط مخازن هوای فشرده با پیشرانه‎‌های مخفی در پشت پلاک قرار دارد، استفاده خواهد کرد که به رانندگی اسپورت در هر 4 چرخ کمک می‌کند تا سرعت افزایش پیدا کند.

ادعای عجیب تسلا؛ صفر تا صد فقط  1/1 ثانیه!

بدون بسته مذکور، تسلا ادعا می‌کند که این خودرو باید در مدت زمان 1.9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) برسد که هنوز هم چیز کاملا حیرت‌انگیزی محسوب می‌شود.

ماسک وعده‌های زیادی درخصوص این رودستر داده و ادعا کرده است که این اتومبیل با پیکربندی سه موتوره خود  حدود 998 کیلومتر برد مسافت دارد. همچنین قدرت و دامنه آن از یک باتری 250 کیلووات ساعت تأمین می‌شود. هنگامی که تسلا آن را در سال 2017 فاش کرد، این شرکت گفت که این اتومبیل 10 هزار نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد و در 4.2 ثانیه به سرعت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید که سریع‌تر از اکثر اتومبیل‌هایی است که سرعت‌شان در این زمان به 60 مایل در ساعت می‌رسد.

البته چنین عملکردی ارزان نخواهد بود و قیمت پایه این خودرو که سرعت آن می‌تواند به حداکثر 402 کیلومتر در ساعت برسد، از 200 هزار دلار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شرکت صنایع تسلا این رودستر جدید را از تاریخ دوم ژوئن 2021 در موزه پیترسن به نمایش خواهد گذاشت.

کد خبر 602822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha