دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خودرو شانگهای در چین، بحث وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور به اوج رسیده است.

جنرال موتورز

تویوتا که در ساخت خودروهای هیبریدی در جهان پیشگام بود در مورد وسایل نقلیه تمام برقی کارهای زیادی را باید انجام دهد، خصوصا در چین. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، هونگ گوانگ مینی برقی، یک خودروی کوچک و بدون حاشیه است که توسط یک شرکت مشترک جنرال موتورز ساخته شده و زیر ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد، در بزرگ‌ترین بازار اتومبیل جهان یک شوک نیرومند محسوب می‌شود و این در حالی است که تویوتا همچنان در حال راه‌اندازی خودروی کوچک و کم هزینه برقی خود در چین است.

تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان، قرار است از راه‌حل خود در نمایشگاه اتومبیل شانگهای که امروز آغاز شده است، رونمایی کند: «یک پلتفرم جهانی جدید برای وسایل نقلیه‌الکتریکی (EV) به نام e-TNGA که مجموعه‌ای از مدل‌ها را از نسخه‌های کوچک تا شاسی‌بلندهای بزرگ را پشتیبانی می‌کند.

دو منبع آشنا به برنامه‌های شرکت تویوتا در این خصوص گفته‌اند که این خودرو همچنین وسیله نقلیه الکتریکی و اسپرت متوسط ​​(SUV) خود را بر اساس پلتفرم e-TNGA که قرار است طی چند سال به فروش برسد، به نمایش می‌گذارد.

مدیران تویوتا مدت‌هاست که خواستار اجرای یک جریان الکتریکی کوچک هستند، اما این واقعیت که ابتدا با یک SUV متوسط ​​روبرو می‌شود، نشانه چالش‌هایی است که هنوز برای تولید خودروهای کوچک و ارزان قیمت، راحت و ایمن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

با افزایش فشار بر تولیدکنندگان خودرو برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، تویوتا در حال تولید خودروهای الکتریکی است که می‌توانند در سطح جهانی با مینی EV، سدان‌های سطح بالا تسلا، مدل‌های میان رده از فولکس واگن و رنو رقابت کنند. ضمن اینکه در این راه نباید خودروهای برقی زیبا از استارتاپ‌های چینی مانند نیو و ژی‌پنگ را فراموش کرد.

کد خبر 596019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha