سانسور شبکه‌های اجتماعی تنها راه مذبوحانه‌ای نبود که رژیم اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود پی گرفته، او ید طولایی در اتهام و اخراج نیز دارد و تمام این‌ها به لطف منابع وسیع مالی این رژیم سهل‌الوصول‌اند.

خبرگزاری

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی طی مصاحبه با سی‌ان‌ان به تبلیغ جنبش‌های ضد یهود متهم شد. او که تنها حملات و بمباران‌های هوایی رژیم غاصب را محکوم کرد، نسبت به نسل‌کشی و جنایات جنگی در حال وقوع در فلسطین هشدار داد اما این سخنان او با واکنش مجری یهودی این شبکه روبرو شد.

گلودریگا، مجری شبکه سی‌ان‌ان، پس از این برنامه در توئیتی، این مقام دیپلمات را به یهودی‌ستیزی متهم کرد؛ اتهامی که متوجه ریچار برت، نماینده مجلس ایرلند نیز شد و پس از طرح پرسش‌هایی درباره اقدامات این رژیم که خلاف قوانین بین‌المللی است مورد مواخذه قرار گرفت.

اما آنچه قریشی در مصاحبه خود با تاکید مطرح کرد منابع مالی فراوان و کنترلی است که اسرائیل بر رسانه‌های جهان دارد. روز چهارشنبه نیز، یکی از دانشجویان کارآموز در خبرگزاری آسوشیتدپرس به دلیل توییت‌هایی که در طرفداری از فلسطین نوشته بود اخراج شده است.

امیلی وایلدر که خود را قربانی فرهنگ تبعید می‌داند تنها ۱۶ روز پس از آغاز همکاری‌اش با این خبرگزاری ۱۷۴ ساله به دلیل «تعصب واضح» و به طور ناگهان اخراج شد؛ چیزی که این خبرگزاری آن را نقض سیاست رسانه‌ای خود دانست.

ادل راجا، خبرنگار مستقل سی‌ان‌ان نیز هفته گذشته به دلیل توئیتی که در حمایت از فلسطین نوشته بود اخراج شد؛ توئیت راجا حدود سه ساعت پس از ارسال حذف شد اما خشم و انتقاد شدیدی را تحت عنوان یهود ستیزی علیه او برانگیخت؛

وی در پاسخ این واکنش‌ها نوشت «خوشحال است» که توئیت وی مسئله فلسطین را برجسته کرده است. راجا تاکید کرد با از دست دادن شغل او ادعای آزادی بیان و حقوق بشر در غرب بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. راجا برنده جایزه ملی خبرنگاری پاکستان است.

پیش از این نیز، در سال ۲۰۱۹، مارک لامونت هیل که یکی از تحلیلگران سی‌ان‌ان بود، پس از ایراد سخنرانی در سازمان ملل اخراج شد. این فعال سیاه پوست، درباره حقوق فلسطین و ارتباط با جنبش‌های عدالت سیاه در ایالات متحده صحبت کرد. وی همچنین از طرف دانشگاه تمپل، جایی که به تدریس مطالعات رسانه‌ای مشغول بود نیز مورد سرزنش قرار گرفت.

گوگل فلسطین را سانسور می‌کند

کد خبر 602809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha