ماجرای ناپدید شدن مرموز یکی از خواهران بابک خرمدین این پرونده را پیچیده کرده است.

خرمدین

همشهری‌آنلاین - سحر جعفریان: ۳روز پس از قتل هولناک بابک خرمدین به‌دست پدر و مادرش، محوطه بلوکc۲ شهرک اکباتان کاملا ساکت و آرام است. درست مثل همه ظهرها که رفت‌وآمد در اینجا کمتر است و بیشتر ساکنان یا در خانه‌هایشان مشغول استراحت هستند یا هنوز از محل کار به خانه برنگشته‌اند.

در این میان تنها نشانه‌ها از ماجرای این جنایت که چند روز پیش در یکی از واحدهای این بلوک رخ داد، ۲ حجله است که عکس بابک خرمدین، کارگردان و مدرس سینما روی آن به چشم می‌خورد و یکی را در مقابل ورودی بلوک قرار داده‌اند و دیگری را مقابل مجتمعی که خانواده خرمدین ساکن آن هستند.

بعضی همسایه‌ها حاضر نیستند درباره اتفاقی که در نزدیکی‌شان رخ داده حرف بزنند و آنهایی هم که صحبت می‌کنند، هنوز در شوک هولناک‌ترین جنایتی هستند که در این محله رخ داده است. 

همه ساکنان بلوک از ماجرای قتلی که در همسایگی آنها رقم خورده باخبرند. مخصوصا اعترافات عجیب پدر و مادر آقای کارگردان در روز دوشنبه در دادسرای جنایی تهران.

جایی که پدر بابک در حالی‌ که از قتل پسرش خدا را شکر ‌کرد و گفت: ما با پسرم اختلاف عقیده داشتیم و با اینکه او کارگردان و مدرس بازیگری بود، در سال‌های اخیر مدام با ما بدرفتاری می‌کرد و حتی گاهی من و مادرش را کتک می‌زد. او هنرجویانش را که همه‌شان دخترهای جوان بودند به خانه می‌آورد و به اتاقش می‌برد و مادرش را مجبور می‌کرد از آنها پذیرایی کند. او با من و مادرش مثل کلفت رفتار می‌کرد و آبروی ما را به خطر انداخته بود. 

اعترافاتی که مادر بابک نیز آنها را تأیید کرد و مدعی شد پسرش روزگار را برای آنها تیره و تار کرده بود و ارتباط خارج از عرفش با دختران زیادی که همراه او به خانه می‌آمدند، عاصی‌شان کرده و برای همین بود که نقشه قتلش را کشیدند. 

اما همسایه‌ها، برخلاف ادعاهای پدر و مادر بابک، معتقدند تصویری که آنها از پسرشان عنوان کرده‌اند، با آنچه آنها دیده بودند کاملا متفاوت است. 

مقابل بلوک، زن میانسالی که به‌گفته خودش از بدو ساخت شهرک اکباتان با خانواده‌اش در اینجا ساکن شده‌اند می‌گوید بابک و خانواده‌اش را می‌شناخته است.

او توضیح می‌دهد: بابک از دوستان صمیمی پسرم بود. آنها از کودکی باهم دوست بودند. با هم مدرسه می‌رفتند و این اواخر هم با هم دوچرخه‌سواری می‌کردند. آنها از اینجا با دوچرخه می‌رفتند پارک چیتگر و برمی‌گشتند. 

زن میانسال هنوز در شوک قتل صمیمی‌ترین دوست فرزندش است. او ادامه می‌دهد: بابک خیلی بچه خوبی بود. خیلی مودب و آرام بود. بچه من با هر کسی دوست نمی‌شد و به‌خاطر همین مطمئن هستم بابک ظاهر و باطنش یکی بود. همیشه پسرم از او تعریف می‌کرد و اینهایی را که راجع به او می‌گویند باورم نمی‌شود. او پسری سر به زیر، آرام، مهربان و مودب بود و نمی‌توانم قبول کنم پدر و مادرش را اذیت می‌کرده و روزگار آنها را سیاه کرده بود. 

حرف‌های زن تمام نشده که مردی میانسال در حالی‌ که پاکت‌های بزرگ خرید در دستش است از راه می‌رسد. او ساکن طبقه پنجم است. یعنی یک طبقه پایین‌تر از محلی که جنایت در آنجا رخ داده بود. او و خانواده‌اش حدود ۸ سال است که در این مجتمع ساکن شده‌اند و در این مدت چندین بار بابک و مادرش را دیده است اما پدر خانواده را زیاد نمی‌شناسد و ندیده است.

می‌گوید: آخرین باری که بابک و مادرش را دیدم حدود ۲۰روز پیش بود. داشتند باهم برای خرید به فروشگاه می‌رفتند. بابک پسر آرامی بود. به‌نظر می‌رسید رابطه خیلی خوبی با مادرش دارد و مطمئن هستم اعترافات پدرش درست نیست. در این ۸سالی که ما اینجا ساکن شده‌ایم، هرگز رفتار بدی از مقتول ندیده بودم. 

بابک با افراد زیادی ارتباط نداشت 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اعترافات پدر مقتول در دادسرا، ارتباطات نامتعارف پسرش با دختران بود و اینکه او با این بهانه که آنها شاگردانش هستند، این افراد را به خانه می‌آورد. اما یکی از پرسنل انتظامات می‌گوید مقتول ارتباطات چندانی نداشت. با افراد زیادی رفت‌وآمد نداشت و او هرگز ندیده بود که وی با دختران مختلفی در رفت‌وآمد باشد. 

حرف‌های این مرد را دختر جوانی که از شاگردان مقتول بوده نیز تأیید می‌کند. او و تعداد دیگری از همکلاسی‌هایش صبح امروز (سه‌شنبه) با هماهنگی هم به شهرک اکباتان آمده بودند و برای یادبود او اقدام به نصب هر دو حجله‌ای کرده بودند که در محوطه بلوکc۲ به‌چشم می‌خورند.

دختر جوان می‌گوید: از وقتی خبر قتل استادمان را شنیدیم، شوکه شدیم. برای همین هماهنگ کردیم و امروز به اینجا آمدیم و در یادبود او این حجله‌ها را نصب کردیم. 

او ادامه می‌دهد: هنوز باورم نمی‌شود استاد آرام ما دچار چنین سرنوشت هولناکی شده باشد. ما در کلاس‌ها چیزی جز آرامش از او ندیدیم. گاهی وقت‌ها آنقدر آرام حرف می‌زد که حتی صدایش هم به سختی شنیده می‌شد. هیچ وقت لحن تندی نداشت و فرد محجوب و باحیایی بود. 

دختر جوان اعتراف پدر مقتول درباره رفتار او را در روزنامه‌ها خوانده است. با این حال می‌گوید: هیچ‌وقت نمی‌شود باطن آدم‌ها را از روی ظاهرشان قضاوت کرد. شاید این سکه روی دیگری هم داشته اما آنچه اطمینان دارم این است که ظاهر استاد و رفتارش طوری بود که همه ما که دانشجوی او بودیم، او را فردی آرام و محجوب می‌شناختیم و برای همین هم بود که امروز به اینجا آمدیم تا برای یادبودش اقدام به نصب این حجله‌ها کنیم. 

معمای خواهر ناپدیدشده 

یکی از ابهاماتی که پرونده قتل بابک خرمدین را پیچیده کرده، ماجرای ناپدید شدن یکی از خواهرانش است. موضوعی که هم‌اکنون پلیس و تیم جنایی نیز در حال تحقیق روی آن هستند و ممکن است روند رسیدگی به این پرونده را وارد فاز تازه‌ای کند.

یکی از ساکنان بلوک c۲ که این خانواده را به خوبی می‌شناسد، می‌گوید: بابک خواهری به اسم آرزو دارد. او چند سال پیش ازدواج کرد اما بعد از شوهرش جدا شد و دیگر نه او را دیدیم و نه شوهرش را. هردویشان ناپدید شدند و حالا هم مطالبی در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌ام که نوشته بودند احتمال کشته‌شدن این دختر هم به‌دست پدرش مطرح شده است. نمی‌دانم این مسئله چقدر جدی است اما مطمئن هستم که اگر بابک هم از چند سال پیش همانند خواهرش از خانواده جدا می‌شد و مستقل زندگی می‌کرد، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد. 

ساکنان بلوکc۲ شهرک اکباتان تا حالا شاهد چنین اتفاقی در محل زندگی‌شان نبوده‌اند. آنها در سال‌های گذشته دیده بودند که دو سه نفر از دختران یا پسران جوان شهرک با پریدن از طبقات بالایی مجتمع‌ها دست به‌خودکشی زده‌اند اما اینکه پدر و مادری با هم همدست شوند و پسرشان را به قتل برسانند برایشان کاملا شوکه‌کننده است و منتظرند هرچه زودتر ابعاد پنهان این پرونده آشکار و مشخص شود که انگیزه اصلی در پرونده قتل مرد کارگردان چه بوده است.

کد خبر 602009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 42
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • احمد NL ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    38 3
    اگر خواهر مقتول به قتل رسیده باشد احتمال همدست بودن دور از ذهن نخواهد بود قیافه مقتول بنظرم رنجیده‌خاطر است!!!پدر و مادر واقعیت را نگفته اند و بقیه اعضای دیگر خانواده
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      22 2
      اولش ک نظر شما رو خوندم فکر کردم توهم توطئه دارید حلال بفرمایید الان تو خبرها خوندم که پدر مادر به قتل دختر و دامادشون هم اعتراف کردن
    • Arian IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      16 3
      کمی صبر کن،فقط کمی،تئوری درست نکن،اون زمان مرحوم اصلا ایران نبوده که بخواد همدست باشه.صبر کن،قضاوت زودهنگام نکن
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    36 4
    اون عکس و فیلم آسانسور که ما دیدیم و نحوه ی قتل وتکه تکه کردن جسد و بریدن سر وقیافه مظلوم و رنجور مقتول،اون دو تا خیلی های دیگر را هم به همان روش کشته اند مجازاتشان باید دردناک وپیشگیرانه از حوادث بعدی وبرابر با جنایت باشد
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    25 30
    به نظرم اگر تحقیقات را بذارین به عهده پلیس بهتره، در ضمن اکثر افراد روانی و ناجور پیش مردم مودب و سربزیر هستن ، یادتون باشه
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      33 12
      پلیس هنوز به ماجرای آزاده نامداری جواب درست و قانع کننده و شفافی نداده در این باره هم هنوز مردم سرگردانند
    • ناشناس US ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      23 0
      این پیرمرد ظاهرا دختروداماد خودش را هم کشته یعنی ازنظر این پیرمرد همه مهدور الدم هستند
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      10 7
      نه دوست عزیز قانون کشور ما میگه پدر میتونه بچه هاشو بکشه هر چند تاباشه بعد سه سال که بره زندان بعد برمیگرده وحالشو میبره نتیجه اخلاقی پدر ومادر روانی میتونن بچشو رنده کنه وخوش به حالش بشه
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    35 4
    مشكلات روانى جامعه قابل بررسى و رسيدگى اساسى است وحشت ناك است
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    35 2
    همسایه ها و شاگردان دروغ نمیگویند
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      5 2
      ای بابا ترحم چه ربطی به جامعه داره گربه ی مابچش مرد نمیداد جسدش رو دفن کنیم که حیوانه واز غصه مریض شد داریم راجع به پدر ومادر مادر حرف میزنیم
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    38 5
    این پدر و مادر روانی هستند و کاملا واضحه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    42 1
    کسی که بتونه یه بچه خودشو اینجور بکشه و مثله کنه داماد و دختر دیگهش رو هم میتونه بکشه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    36 1
    به نظر میرسه این خانواده از فرزندان خودش متنفر بوده دلیلش را باید ریشه یابی کرد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      20 11
      دلیلش میدونی چیه پول عزیزم پول بعضی از پدرومادرا رو دیدم که همیشه دلشون میخواد بچه هاکار کنن خرجشونو بدن. شایداین پدرومادر هم همین‌ طوری بودن. مخصوصا این که پدرومادرا مواد مصرف کنن اعتیاد داشته باشن پدرومادرشوهرم همین طوری بودن فقط پول میشناختن هیچی براشون مهم نبود هیچ قانع نبودن.. .انگاربچه روبدنیااوردن فقط براشون کارکنه وپول دربیاره.
  • احمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    11 70
    مردی که 47 سالشه و هنوز مجرد و خونه ی باباش پلاسه نمی تونه آدم خوبی باشه. حداقل اینا رو که دروغ نگفته پدرش ...
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      11 1
      نه چه ربطی داره از این آدما زیاده که ازدواج نکردن ترک دنیا شدن
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      25 1
      خونه مجردی میگرفت هم همینو میگفتید. دو دقیقه قضاوت نکنید بزارید منطق حکم کنه.
  • سعید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    34 24
    قصاص فقط قصاص حق شونه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    29 13
    این اخبار خیلی وحشتناک وبدهست کاش منتشر نمی کردید .ما که کاری نمی تونیم انجام بدیم .
    • یونس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      4 7
      قضاوت در مورد دو طرف نکنید چون ی روز باید جواب بدین
  • بشرا IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    33 5
    هزاران جوان که سن ازدواجشون گذشته باخانوادههاشون زندگی میکنند .. اینادلیل قتل نمیشه...و کلا اینکه دختر ودامادشونم کشتند اینها برای جامعه خطرناکند...کاش ولی دم داماد حکم قصاص بخواد...
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    20 0
    تا جایی که من اطلاع دارم فاز ۳ شهرک اکباتان فقط ۴ بلوک دارد و بلوک c2 در فاز یک است .حالا چرا در خبرهای اولیه اعلام شد فاز ۳ دقیقا نمی دانم شاید بخاطر ملاحظات امنیتی بوده باشد .
  • وحید IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    27 5
    به نظر می رسه که بابک هم از قضیه ی قتل خواهرش و داماد خبردار شده که زدن او را هم کشتن
  • رزی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    24 7
    سلام ازنظر من این پدرومادربیمارروانی هستندآخه هرچی هم که پسرشون بدبوده فکرکردن به اینکه به قتل برسونن خیلی کمه
  • روان شناس IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    28 6
    این پدر به احتمال زیاد مبتلا به یک اختلال شدید روان شناختی است که به تبع آن توهمهای آمرانه شنیداری و دیداری زیادی مبنی بر دیگر کشی همراه با وسواسهای فکری آزار دهنده داشته که برای رهایی از اضطراب شدید این وسواسهای فکری و توهمها ، دست به چنین کاری زده که ندرتا افرادی که در فاز سایکوز و یا جنون روان شناختی شدید قرار دارند برای کاستن از اضطرابها و تعارضات دورنی خود دست به چنین اقدامی می زنند تا به آرامش دست پیدا کنند مادر نیز به احتمال زیاد جنون القایی دارد یعنی فردی وابسته و تحت تسلط همسرش که برای بودن در کنار همسر، رفتارهای او را به عینه تایید و تقلید می نماید، هر دو از لحاظ روان شناختی بیمار ان مبتلا به سایکوز یا جنون می باشند که متاسفانه برای درمان دارویی و روان شناختی هیچ اقدامی نداشته اند کما این که در صورت درمان هرگز شاهد چنین اتفاققی نبودیم
    • Ahmad IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      7 11
      تو ازونایی میشی که از در نیومده تو فورا دست به نسخه میشن و دارو تجویز میکنن،عزیز من؛هزاران نوع اختلالات روانی داریم که با واکاوی ریشه ای فقط میشه بهشون پی برد و نه با یه تیتر مردی پسرش را کشت
  • آراده IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    17 8
    متاسفانه بعضی از پدر و مادرها مشکلات روحی روانی دارند و خطرناک هستن اینجور پدر مادرها وقتی درحال پیر شدن هستن و سنشان بالا رفته و میدانند که به مرگ نزدیک هستند به خاطر افکار شیطانی و حسادت وروانی بودن دست به اینکار میزنند و از این کار لذت میبرند چونکه فکر میکنند عمرشان در حال تمام شدن است و قراره بمیرند با خود فکر میکنند که چرا باید بمیرند و اموال آنها به فرزندانشان برسد بعنوان ارثیه و فرزندانشان به زندگی ادامه دهند و اموال آنها را خوشبخت کند اینطور انسانهای خطرناک و بیرحم فرقی بین فرزند و غریبه قائل نیستند وچشم دیدن حتی فرزندان خود را ندارند و حتی از خوشبختی و سلامت آنها رنج میبرند و حسادت میکنند که چرا فرزند سالم و جوان است و خودشان پیر شده و به مرگ نزدیک هستند بدترین موجودات چنین انسانهایی هستن چرا که پدر مادر سالم حتی اگر فرزندش قتل انجام داده باشد به دنبال گرفتن رضایت هستند از خانواده مقتول امیدوارم این دو نفر اعدام شوند چون برای دیگر فرزندان و حتی مردم و جوانهای مردم هم خطرناک هستن چون میتوانند جوانی را در جایی خیابانی ببینند از او خوششان نیاید نقشه قتل برای او بکشند.
  • نسرین IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    28 5
    به نظر من این پدر و مادر کثیف را باید از روی زمین محو کرد انها شایسته هیچ تخفیفی نیستند خدا لعنت کند به این نوع از ادمها که حیوانات جنگل به انها شرافت دارند
  • احمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    54 19
    پدر و مادر هرگز مستحق اعدام نیستند بلکه باید به تیمارستان هدایت شوند.