مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حنان ترک، هنرپیشه زن مصری که به خاطر حفظ حجابش دنیای نمایش را رها کرده بود، در ماه رمضان امسال در یک سریال تلوبزیونی بازی می‌کند.

به گزارش فرانس‌پرس از قاهره امسال بیش از 50 سریال تلویزیونی برای ماه رمضان تولید شده است که مضامین مختلف از عشق تا سیاست را به تماشاگران عرضه می‌کنند.

اما آن سریال‌هایی که هنرپیشه به تازگی محجبه شده مصری در آن ظاهر می‌شود تنها از "تلویزیون ماهواره‌ای عرب" و نه از کانال‌های زمینی مصری پخش می‌شود و همین امر باعث خشم اسلام‌‌گرایان کشور و نیز برخی از هنرپیشه‌های زن مصری شده است.

حنان ترک [سابقه موضوع] اخیرا در مصاحبه‌ای با یک روزنامه مصری در این باره گفته است: " من نمی‌دانم آیا این نوع پخش از کانال‌های زمینی مصری؛ نوعی موضعگیری بر ضد زنان محجبه نیست که بیش از 85 درصد زنان مصر را تشکیل می‌دهند."

حنان ترک 6 ماه پس از استفاده از روسری اسلامی و فراخواندن برای استفاده از الگوی سینمای ایران در مصر در سریال تلویزیونی "کودکان خیابان" نقش‌آفرینی کرده است که به مصیبت کودکان خیابانی قاهره می‌پردازد.

سهیر البابلی هنرپیشه زن مصری دیگری که  او نیز 11 سال پیش با به سر کردن روسری و کناره گرفتن از سینما شگفتی‌ساز شد، در رمضان امسال با سریال "قلب حبیبه" جلوی دوربین آمده و نقش زنی که زندگیش را وقف انجام کارهای خیر کرده است بازی می‌کند.

بابلی که در گذشته به نام سوسکا مشهور بود و معمولا نقش زنان گمراه و جنایتکار را بازی می‌کرد، در مورد تحول روحی‌اش می‌گوید: "در آن زمان آرزو می‌کردم بر روی صحنه بمیرم، اما اکنون می‌خواهم زندگی‌ام هنگام سجود در برابر خداوند پایان یابد."

یک هنرپیشه زن دیگر، سابرین که پس از بازی در نقش خواننده افسانه‌‌ای دنیای عرب، ام کلثوم در سال 2000 بازنشستگی خود را اعلام کرده بود، در رمضان امسال با ظاهر جدید زن پرهیزگاری که در تلاش است شوهرش را هدایت کند به تلویزیون بازگشته است.

سریال‌های تلویزیونی یکی از فعالیت‌های اجتماعی عمده در طول ماه رمضان در مصر است که پس از افطار خانواده‌ها را پای تلویزیون می‌نشاند. سریال‌های تلویزیونی ماه رمضان در مصر معیار برجستگی هنرپیشه‌ها است و آگهی‌دهندگان هم مقادیر هنگفتی پول را صرف تبلیغات تلویزیونی در این ماه می‌کنند.

تصمیم هنرپیشه‌های زن به بازگشت به دنیای نمایش با حفظ حجاب بیانگر گرایش رو به رشد مذهبی "مدرن" در جامعه مصر است.

کد خبر 6018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز