پدر و مادر کارگردان سینما در دادسرای جنایی به قتل فرزندشان اعتراف کردند.

پدر و مادر بابك خرمدين

به گزارش همشهری، پدر و مادر بابک خرمدین، کارگردان سینما، که در جریان یکی از هولناک‌ترین جنایت‌ها او را در خانه به قتل رسانده و بقایای جسد مثله‌شده‌اش را در سه‌سطل زباله در شهر رها کرده‌اند در نخستین جلسه بازجویی در دادسرای امور جنایی ضمن بازگوکردن انگیزه‌شان از این جنایت گفتند از قتل پسرشان پشیمان نیستند. اما این جنایت هولناک چگونه اتفاق افتاد و پلیس چطور توانست قاتلان را شناسایی کند؟

صبح روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت امسال یکی از کارگران شهرداری هنگام تخلیه زباله‌های سطل زباله‌ای در محوطه فاز۳ شهرک اکباتان با کیسه‌ای مواجه شد که داخلش بقایای اعضای بدن انسان بود. این اعضا شامل سرشانه، دوکف دست، دوبازو و دومچ پا بود که داخل کیسه‌ای قرار داشت. این کارگر که از دیدن محتویات کیسه وحشت کرده بود پلیس را در جریان قرار داد و با حضور مأموران کلانتری ۱۳۵ آزادی، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

راز جنایت در تصاویر دوربین مداربسته

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای کشف‌شده متعلق به مردی است که زمان زیادی از قتل او نمی‌گذرد. به همین دلیل ماجرا به محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی تهران، گزارش و به دستور او اعضای بدن کشف‌شده برای تشخیص هویت مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد.

همزمان مأموران اداره دهم پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی در این خصوص پرداختند. آنها با کنترل تصاویر ضبط‌شده دوربین مداربسته‌ای که در آن حوالی قرار داشت زن و مردی سالخورده را دیدند که ساعتی قبل کیسه محتوی بقایای جسد را در سطل زباله انداخته‌اند.

هنوز به‌درستی معلوم نبود آنها چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌اند اما ساعتی بعد، از پزشکی قانونی و تشخیص هویت خبر رسید که اعضای بدن کشف‌شده متعلق به مردی ۴۸ساله به نام بابک خرمدین است.

آن‌طور که تحقیقات نشان می‌داد او کارگردان سینما و مدرس در زمینه فیلمنامه‌نویسی و بازیگری بود. در شرایطی که ۶‌ساعت از کشف اعضای بدن او می‌گذشت مأموران راهی خانه پدری‌اش در شهرک اکباتان شدند و در آنجا پدر و مادر سالخورده‌اش در اظهاراتی باورنکردنی اعتراف کردند که با همدستی یکدیگر بابک را به قتل رسانده، جسدش را مثله کرده و در سه‌سطل زباله در سه‌نقطه شهر رها کرده‌اند. در این شرایط این دونفر بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

انگیزه جنایت چه بود؟

صبح دیروز پدر ۸۱ ساله بابک به نام احمد همراه مادر ۷۴ ساله‌اش به نام ایران در شرایطی که دستبند و پابند داشتند توسط مأموران اداره دهم پلیس آگاهی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. پدر و مادر بابک در شرایطی در برابر بازپرس شفیعی قرار گرفتند که می‌گفتند از قتل پسرشان پشیمان نیستند و باید این کار را انجام می‌دادند. اما آنها برای ارتکاب این جنایت چه انگیزه‌ای داشتند؟

پدر بابک در اعترافاتش گفت: ما با پسرم اختلاف عقیده داشتیم و با اینکه او کارگردان و مدرس بازیگری بود، در سال‌های اخیر او مدام با ما بدرفتاری می‌کرد و حتی گاهی من و مادرش را کتک می‌زد. او ادامه داد: وقتی که بیماری کرونا در ایران شایع شد، من و همسرم برای چندماه به شمال کشور رفتیم تا در امان بمانیم. در این مدت از آنچه در خانه‌مان می‌گذشت اطلاعی نداشتیم اما وقتی برگشتیم فهمیدیم که بابک مدام هنرجویانش را که همه‌شان دخترهای جوان بودند به خانه می‌آورد.

اوایل گمان می‌کردیم که این رفت‌وآمدها موقتی است اما بعد فهمیدیم در این مدت او هر روز یک نفر را به بهانه تدریس خصوصی به خانه می‌آورد و به اتاقش می‌برد. وقتی به بابک اعتراض کردیم او با بدرفتاری جواب داد. او وقتی دختران جوان را به اتاقش می‌برد مادرش را مجبور می‌کرد که از آنها پذیرایی کند. او با من و مادرش مثل کلفت رفتار می‌کرد. باورمان نمی‌شد که پسرمان چنین رفتاری می‌کند اما واقعیت داشت.

پدر مقتول در ادامه گفت: به پسرم گفتم  زمین و خودروام را هم به او می‌دهم تا بفروشد و برای خودش خانه اجاره کند. حتی گفتم خانه را می‌فروشم و ارث بچه‌ها را می‌دهم تا بابک هم ارثیه‌اش را بگیرد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد اما او گفت فقط همین خانه را می‌خواهد و شهرک اکباتان را دوست دارد. او به حرف‌های من و مادرش گوش نمی‌کرد و آبروی‌مان در خطر بود. در این شرایط بود که یک روز با همسرم تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم.

جزئیات قتل

پدر بابک درباره جزئیات قتل فرزندش گفت: جمعه‌شب بود که مادرش غذای مرغ درست کرد و داخل آن داروی بیهوشی ریختیم. وقتی غذا را جلوی بابک گذاشتیم او نخورد و به اتاقش رفت و خوابید و غذا را در یخچال گذاشتیم.

فردای آن روز حوالی ظهر از خواب بیدار شد و همان غذا را دوباره به او دادیم. این بار مرغ را خورد و به‌خاطر داروی بیهوشی کمی گیج شد. او بی‌حال روی صندلی نشسته بود که من با بند کتانی پاهایش را بستم و سپس یک بست پلاستیکی به گردنش انداختم و با چاقو چند ضربه به او زدم و او را به قتل رساندم. همسرم در قتل بابک هیچ نقشی نداشت.

او ادامه داد: درگیری و قتل حدود ساعت ۵‌ بعدازظهر اتفاق افتاد و همان موقع جسد را با همسرم به حمام خانه بردیم و در آنجا آن را مثله کردیم. از قبل ۳‌ساک آماده کرده بودیم که اعضای بدن بابک را در این ساک‌ها انداختیم و حدود ساعت  ۱۲ شب تصمیم گرفتیم جسد را از خانه بیرون ببریم.

بقایای جسد در ۳‌ نقطه شهر

پدر بابک که همه جزئیات جنایت را به‌خوبی به‌خاطر داشت درباره سرنوشت جسد گفت: کیسه‌هایی که داخلش جسد بود را با ماشین در ۳‌ نقطه شهر رها کردیم. یک کیسه را در سطل زباله فاز۳ اکباتان انداختیم و ۲ کیسه دیگر را در سطل‌های زباله صادقیه و میدان صنعت انداختیم و به خانه برگشتیم.

من و همسرم تصمیم داشتیم خودمان نزد پلیس برویم و به قتل اعتراف کنیم اما چند ساعت بعد مأموران ما را در خانه دستگیر کردند. من بعد از بازنشستگی با مسافرکشی هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم. در این سال‌ها با سختی بابک را بزرگ کردم اما او مدام آزارمان می‌داد و من و همسرم را کتک می‌زد. دیگر چاره‌ای نداشتم.

حتی یک روز پیش از این اتفاق باز هم با او حرف زدم و گفتم اگر به حرف‌هایم گوش نکند بلایی بر سرش می‌آورم اما او گفت کسی نمی‌تواند سر بابک بلا بیاورد.
 

پشیمان نیستیم

در این پرونده اتهام پدر بابک مشارکت در قتل عمدی و اتهام مادر او معاونت در قتل است. مادرش وقتی از سوی بازپرس پرونده تحت بازجویی قرار گرفت گفت از قتل فرزندش پشیمان نیست. او گفت: قرص‌هایی که در غذای پسرم ریختم از همان قرص‌هایی است که خودم مصرف می‌کردم. او آبروی‌مان را برده بود و مدام ما را با رفتارش آزار می‌داد.

این زن ادامه داد: مدتی قبل بابک با زنی که در خارج از کشور زندگی می‌کند شریک شده بود. قرار بود این زن به او ۳ میلیارد تومان بدهد تا او خانه و وسایل کار تهیه کند اما نمی‌دانم چطور شد.

براساس این گزارش هم‌اکنون این زن و مرد در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 601754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 277
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    معلومه پدر و مادرش دروغ ميگند وگرنه توكه كشتي ديگه چرا تكه تكه كردي
  • حسن IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    مثله کردن و بریدن انسان از هر کسی بر نمی اد حالا هرچی یا کسی که بوده اینا جانی ان
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    این حرفهانمی تواتد انگیزه کامل انها برای قتل فرزند باشد .
  • ماندانا IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    من برای این پدر و مادر زجر کشیده آرزوی صبر می کنم و می دانم که فرزند ناخلف بدترین درد بی درمان این دنیاست.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      فرزند ناخلف به خاطر تربیت بد ناخلف شده بعد هم شما خودت حاضری فرزند رو بکشی تیکه تیکه کنی بریزی تو سطل؟
    • ایرانی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      154 4
      من هم برای شما ارزوی انصاف دارم بابک که نمیتونه جواب اتهامات این ۲ نفر را بده اینها هر چیزی میتونن بگند. کشتن فرزند با صبوعیت وددمنشی و تیکه کردنش
    • مریم IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      خانم ماندانا تا افرادی با طرز فکر شما در جامعه هستند شرایط از این بهتر نمی شود .که موضوع ناخلف بودن را(چنانچه صحت داشته باشد )دلیلی موجه جهت کشتن یک انسان می دانند .البته شما مقصر نیستید مقصر جامعه ایست که در آن کشتن افراد از خوردن یک لیوان آب راحت تر است .ضمنا فردی که تا این درجه از تحصیل و هنر رسیده .معتاد نبوده و کار شرافتمندانه می کرده بویی از ناخلفی در آن مشهود نیست !!چشمهایتان را بشویید .و انصاف داشته باشید .فرزندان مملوک والدین نیستند .گره ای که با دست باز می شود نباید با دندان باز کرد .این ادعاهای پدر همگی راه حل داشت .حالا خوب شد ! ابرویشان با آن دستنبد و پابندها حفظ گردید !!!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    مردم ما متاسفانه متاسفانه همیشه طرف مضروب رو میگیرن بدون اینکه یک درصد احتمال بدن که شاید حقش باشه. تا شنیدند پدری پسرشو کشته شروع کردند به بد و بیراه گفتن به پدر. این مردم هر روز به نوعی ثابت میکنن هنوز سالهای سال باید طول بکشه که به رشد فکری برسن
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      الان شما که از قتل و قطعه قطعه کردن یک انسان حمایت می کنید به رشد فکری رسیدید؟ واقعا به نظر شما این رفتار پدر و مادر عادی بوده؟
  • فریدون IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    والدین می بایست آزادانه وبدون دقدقه به زندگی خودشان ادامه بدهند
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      بگو که شوخی نوشتی اینو.هرچند شوخیشم زشته
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      کاملا درسته فرزند نا خلف را من می شناسم که چطور دودمان را بر باد می دهد
  • ساسان IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    ببین چکار کرده که پدر ومادرش به قتلش راضی شدن. ایرانی آبرومندوباشرف است ونمیتواند باافکار وعادات غربی کنار بیاید.... درود بر این مادر وپدر که سرافرازنزد خدا وخلق خداهستند.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      ایرانی با شرف آدم می کشه، قطعه قطعه می کنه؟ اینجور باشه داعشی ها هم باشرفن. کاش قبل از حرف زدن یه کم فکر میکردید
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      221 8
      هر کاری هم که کرده باشن راهش کشتن یک انسان و بدتر از اون مثله کردنش نبوده. میتونستن بیرونش کنن، میتونستن برن همون شمال زندگی کنن و کاری به کار بچه شون نداشته باشن. میتونستن طردش کنن.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      تو رو خدا قبل از حرف زدن کمی تفکر به خرج بدین ایرانی ک بچه ی خودشو تکه تکه میکنه و توی سطل زباله میتدازه شرف داره؟حیوون هم با بچه ی خودش این کاررو نمیکنه اگ نادیتشون میکرد اگ از ترس آبرو بود خیلی راهای دیگه وجود داشت به پلیس خبر میدادن شکایتشو میکردن نه تکه تکه میکردن داخل آشعالا مینداختن اگ قانون قانون باشه باید این پدر و مادر رو سنگسار کنه باید
  • شهریار IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    52 35
    حیف شد اسم بابک خرمدین که اینجور خراب شد بابک خرمدین هم اینجور مثله شده بود
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      165 7
      چه آدمهای ترسناکی هستین که به این راحتی از کشتن و تیکه تیکه کردن یک انسان که جرمش فقط اختلاف عقیده با والدین بوده طرفداری میکنین
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      45 18
      همین کار رو کردن ک جامعه اینجوری شده دیگه، اگه پدر و مادر ها فرزندانشان رو به بهانه آزادی ب حال خودشون نمیگذاشتن الان این همه فساد نبود،اینهمه ترس و دلهره بخاطر امنیت نبود ، بنظرتون الان اوضاع کشورهای اسلامی خوب یا کشورهای غیر اسلامی؟ بنظرتون دلیلش چیه؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    60 3
    اتهام پدر مباشرت در قتل است و نه مشارکت
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    177 7
    کسی که دل کشتن و تکه تکه کردن یه آدم دیگه (حتی اگه فرزندش نباشه) رو داره انسان نرمالی نیست
  • حسن IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    153 9
    واقعاً سنگ دل هستین اگه اینجوری که شما رفتار کردین سایر پدر مادرها باید از بچه هاشون چرخ کرده دربیارن چطوری دلتون اومد دست و پای بچه خودتون رو ببرید و تیکه تیکش کنین؟
  • سارا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    97 3
    موضوع اگه واقعا این می شه که پدر ومادرش می گن پس چطور میگن حرف ریحانه پارسا و هانیه توسلی درباره تجاوز واینا درست نیست این طرف کارگردان مگه نبوده پدرو مادرش میگن این طور بوده. البته پدر ومادر اینا باید به پلیس میگفتن نه اینکه این کا رو بکنن خدا می دونه والا. چقدر فساد زیاد شده.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    خوبش کردن اگه این قد ادم بدی بوده که دخترای مردم رو به عنوان هنرجو میبرده خونه باید اتیشش هم میزدن
    • نسیم IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      اگ پدر و مادرش راست میگن زنگ میزدن ۱۱۰ مچ در حال انجام اون کار کثیف می گرفت
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      دختر مردم پا به جای ناشناخته نزاره . مگه ما زن نیستیم ؟ مگه ما تو این کشور زندگی نمیکنیم ؟ خودمون رعایت میکینیم
  • ن -ز IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    94 10
    یعنی واقعااینا دیگه کین حالا کشتینش چرا تکه تکش کردین؟!
  • مسعود IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    دوست دارم از پدر و مادرش بپرسم موقع مثله کردن بچتون چه حسی داشتید؟ کودکی بچتون یادتون نیومد؟لحظه تولدش و خنده هاش؟ راستی موقع کشتنش تو چشماش نگاه کردید؟ التماستون نکرد؟ از دیروز که این خبرو خوندم هنوز تو شوکم که چی میشه یه پدر و مادر به اینجای داستان دهشتناک برسن!!!
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    راست یا دروغش را پلیس در می آره اما ببینید کار به کجا رسیده که پدر و مادر به چنین کاری راضی شده اند والا در زندگی هر انسانی هیچ موجودی از فرزند برای پدر و مادر عزیزتر نیست . دو چشمت به فرزند روشن بود - اگر چند فرزند دشمن بود .
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      38 36
      فیلم هندی زیاد میبینی جو گرفته
  • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    چاره دیگه نداشتی؟؟!!! نمیتونستی یه زنگ به پلس 110 بزنی بیان ببرنش؟ حتما باید قصابی میکردی؟ روی شمر و هند جگرخوار رو شما دو نفر سفید کردید
  • اکبر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    61 37
    خداوندبه‌جای‌یک‌فرزندبدآجربدهدهمین‌آجرلای‌چاردیواری به‌درد‌میخوردازبابت‌خودم‌‌میگویم‌‌وغیبت‌هیچ‌کسی‌نمیکنم
    • زهره IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      72 12
      واقعا این اخرین راه بود؟!!! نمیشد موقع ارتکاب کارهای قبلی به پلیس بگید؟ یا بقیه خانواده؟؟!! وبعداز کشتن مثله کردن قابل توجیه نیست. واقعا یاد داعش نمی افتیم؟؟! البته شاید مشکلات وبیماری شدید روحی باشد چون اصلا قابل باور نیست
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    54 50
    پدرومادر رو زدن خیلی دل سنگ میخواد، اونی هم که گفته تربیت خودشون بوده خیلی نااگاهه چون تاثیر جامعه خیلی زیاده مخصوصا جامعه سینمایی
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    30 94
    فقط خدا میدونه این خانواده چی کشیدن که راضی به اینکار شدن
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    46 26
    ماجرای مرداد ۹۶ در امیرآباد شمالی رو یادتونه؟ یک نفر ناپسری اش (بهرام) و عروسش رو بخاطر اعتیاد به شیشه و اذیت کردن والدین با اسلحه شکاری کشت و جنازه ها رو سوزاند و مثله کرد و داخل مخزن زباله خیابان شیخ بهایی انداخت که با دوربین آنجا پلاک خودروش شناسایی شد. البته دادگاه هم حکم به قصاص آن ناپدری نداد.
  • فاطمه سقایتی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    33 83
    خدافرزند ناخلف نصیب گرگ بیابان هم نکند چون هم باعث ازار پدرومادر هم نزدیکانشان هستند دیگه ببینید چی کشیدند که به خون فرزندشان راضی شدند برای انها سخت تراست فقط پدرومادرها می‌فهمند که چرا این کاررا انجام داده اند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    من چند سال پیش یه گوسفند برای تولد بچهام قربونی کردم روزی نیست ک خودم را بخاطر کشتن یک جاندار لعنت نکنم مثله کردن آدم خون گوشت تو خونه. مگه میشه مگه داریم مغزم داره منفجر میشه خلاف کرده بده دست قانون و پلیس .
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    132 3
    درسته پسرشون کارهای بسیار بدی انجام میداد و آزار میداد ولی بازم دلیل نمیشه که بچشونو بکشن ،اونا دیدن پسرشون انقدر بد شده باید با پلیس و بچه های دیگشون صحبت میکردن و از راه قانونی وارد میشدن ،مدام میگن آبرو.... ،اینجوری نه تنها آبروشونو بیشتر بردن بلکه لکه ی ننگ ابدی برای اقوام و نسلهای بعدیشون شدن ،بدبخت بچه ها و نوه هاشون ، خدایا قضاوت نمیکنم فقط کمک کن این اتفاق وحشایه و ترسناک ، تسری پیدا نکنه تو جامعه الهی العفو
  • AE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    100 2
    حتما پدر و مادر مشکل روحی و روانی داشتند هیج وقت آدم سالم اینکار نمی کنه حتما بیمار هستند حتما خدا نصیب هیچ کس نکنه
  • فرهمند IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    64 5
    درود شما که کشتید و قصد معرفی خود را داشتید زنگ میزدید پلیس دیگه چرا قطعه قطعه کردید این کار شما به هیچ عنوان قابل توجیح نیست اونم از یک پیرمرد ۸۱ساله بعید میدونم کار اینا باشه قطعه قطعه کردن.
  • احد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    37 29
    واقعا اگرپدرمادرش کتک میزد .حالا اگر تواون کتک کاری پدرش یامادرش اتفاقی کشته میشد همین شما میگفتین باید اعدامش کنن
  • مهدیه IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    ینی بچه اگه هیولا هم باشه و همه جوره آزار بده، هیچ مادری دلش نمیاد سر سوزنی آسیب بزنه به پاره تنش.من واقعا درک نمیکنم کار پدر و مادرشو