مجموع نظرات: ۲
جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

در سراسر جهان مسئولان و مدیران شهرها گام‌هایی را برای کاهش تردد خودروها در سطح معابر برداشته‌اند؛ محدودیت‌هایی که شامل منع تردد خودروها در خیابان‌های قدیمی و تاریخی برای حفاظت از این فضاها به شمار می‌آید.

فلورانس

به گزارش همشهری آنلاین، گسترش معابر و مناطق شهری که تردد خودروها در آن‌ها ممنوع اعلام شده می‌تواند این مناطق را به مکان‌هایی مناسب برای دوچرخه سواری یا پیاده روی تبدیل و این تغییرات قطعا در بهبود کیفیت هوا و تسهیل ترافیک نقش مثبتی خواهد داشت.ضمن این که محدودیت‌ تردد خودروها در خیابان‌های قدیمی و تاریخی، بافت قدیمی وتاریخی شهرها رادر برابر آسیب‌های ناشی از رفت و آمد وسایل نقلیه حفظ می‌کند.برخی از شهرهای بزرگ دنیا که با اعمال محدودیت ها توانسته اند تاحد زیادی شهرها را برای عابران پیاده امن ترکنند و از سوی دیگر ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهندبه شرح زیر است:

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

نیویورک: تردد پیاده یا با مترو در همه نقاط شهر

سیستم جامع مترو در نیویورک سیتی، این شه را به یکی از شهرهای مناسب در جهان برای عابران پیاده تبدیل کرده‌ است؛ بر همی اساس شهروندان می‌توانند به راحتی با پای پیاده و یا با استفاده از مترو در تمام مناطق مختلف این شهر رفت و آمد کنند.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

کپنهاگ: دوچرخه، بهترین وسیله تردد درپایتخت دانمارک

در حال حاضر دوچرخه سواری در بین مردم کپنهاگ از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است. پایتخت دانمارک وسعت چندانی ندارد و می‌توان به راحتی و با پای پیاده یا با استفاده از دوچرخه در این شهر رفت و آمد داشت.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

آمستردام: دوچرخه سواری مد اصلی حمل و نقل شهری

مرکز هلند یکی دیگر از شهرهای جهان است که دوچرخه سواری یکی از گزینه‌های اصلی تردد در آن به حساب می‌آید. با توجه به سختی رانندگی در گذار از کانال‌های این شهر، پیاده‌روی یا استفاده از دوچرخه به منظور تردد در این شهر گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

پاریس: شهری در سیطره عابران پیاده

شهر پاریس در فرانسه یکی از مناسب‌ترین شهرها در دنیا برای پیاده‌روی تلقی می‌شود. همچنین به علت تعدد مکان‌های دیدنی در پاریس رفت و آمد با پای پیاده و لذت بردن از آن‌ها گزینه مناسبی است.   

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

ونیز: آرامش در کوچه پس کوچه های آبی شهر!

مقامات شهری ونیز در ایتالیا تردد خودروها را به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی در مناطق تاریخی و متراکم این شهر ممنوع کرده‌اند و امکان ورود به آن تنها پیاده میسر است. تردد در این شهر آبی فقط با قایق امکانپذیر است.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

مادرید:طرح های تشویقی برای پیاده‌ها

در بیش از ۲۰ خیابان پر رفت و آمد شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، تردد خودرو ممنوع شده و اقدامات بیشتری برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در حال انجام است. همچنین افرادی که قصد دارند خودروهای خود را در مرکز این شهر پارک کنند لازم است مجوز دریافت کرده و هزینه پرداخت کنند.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

هامبورگ:عابران پیاده، اولویت اول مدیران شهری

مسئولان شهر هامبورگ در آلمان در نظر دارند فضاهای سبز شهری را توسعه داده و عابران پیاده را در اولویت قرار دهند.

«شبکه سبز» شهر هامبورگ تردد بین پارک‌ها و فضاهای سبز را آسان می‌سازد. مسئولان این شهر در نظر دارند تا در محدودیت تردد خودروها رویکرد نسبتا متفاوتی را اتخاذ کنند. طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده در این شهر «شبکه سبزی» مختص به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده ایجاد می‌شود که بسیاری از پارک‌ها و مناطق تفریحی را به یکدیگر متصل می‌سازد.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

دوبروونیک: دغدغه میئولان برای حفاظت از خیابان‌های تاریخی

مسئولان شهر دوبروونیک در کرواسی راهکارهایی را در جهت کاهش آسیب‌های وارد شده به خیابان‌های تاریخی و قدیمی آن مورد بررسی قرار داده‌اند و راهکار اصلی آنان، محدودیت تردد خودروها بوده‌ است.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

فلورانسِ: شهری محدود برای خودروها

در بسیاری از مناطق تاریخی فلورانس در ایتالیا تردد خودروها ممنوع است و امکان رفت و آمد تنها به شکل پیاده یا با دوچرخه وجود دارد.

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

هلسینکی: تردد با حمل ونقل عمومی و پای پیاده

با سرازیر شدن جمعیت به هلسینکی، پایتخت فنلاند، مسئولان این شهر اقداماتی را در جهت گسترش هر چه بیشتر پیاده‌راه‌ها در نظر گرفته‌اند. مدیران شهری برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند تا مناطقی جدید و متراکم‌تر ایجاد کنند که به افراد اجازه می‌دهد به راحتی به شکل پیاده رفت و آمد داشته باشند و همچنین با محدود شدن تردد خودروها، امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم شود.

بوستون : رتبه نخست حمل و نقل عمومی در آمریکا

گشت‌وگذار در ۱۱ پیاده راه معروف دنیا +تصاویر

امکان رفت و آمد در سراسر مناطق بوستون با وسایل حمل و نقل عمومی و پیاده وجود دارد. بوستون علاوه بر آنکه از شهرهای تاریخی آمریکا به حساب می‌آید برای پیاده‌روی نیز مناسب است. جالب است بدانید این شهر به لحاظ دارا بودن سیستم حمل و نقل عمومی از رتبه بالایی در آمریکا برخوردار است.  

کد خبر 600976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha