چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

از شب گذشته تا کنون بمباران نوار غزه ادامه داشته است.

نوار غزه

به گزارش همشهری آنلاین، ارتش اسرائیل مقرهای پلیس و ساختمان‌های امنیتی در غزه را زیر بمباران گرفته و از زمان آغاز تشدید حملات، ۳۵ فلسطینی کشته شده‌اند که ۱۲ نفر آن کودک بودند.

نیروهای اسرائیلی به مناطق مختلف قلمرو ساحلی را تحت محاصره گرفته و به حملات خود ادامه می‌دهند. منابع محلی گفتند که جنگنده‌های اسرائیلی علاوه بر ساختمان‌های امنیتی و پلیس، سایت‌های متعلق به گروه‌های مسلح فلسطینی را نیز بمباران کردند.

در محله تل الحوا در شهر غزه، یک مرد، همسر باردار و پسر پنج ساله آنها در اثر حمله اسرائیل به خانه خود کشته شدند. در پاسخ، گردان‌های قسام با شلیک موشک ضد تانک کورنت، یک جیپ اسرائیلی را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن سه نیروی اسرائیلی شد؛ حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع خبر از کشته شدن این سه نفر داده‌اند.

اتحادیه عرب حملات هوایی اسرائیل به غزه را محکوم کرد با این حال اسرائیل با شلیک بیش از ۱۵۰۰ موشک به نوار غزه این منطقه را تحت فشار شدیدی قرار داده است با این وجود مقاومت غزه نیز ادامه دارد و با شلیک بیش از ۳۰موشک، شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار داده است.

دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) از افزایش خشونت در کرانه باختری اشغالی و احتمال ارتکاب جنایات جنگی در آن منطقه ابراز نگرانی کرد. فاتو بنسودا در توییتر خود نوشت: «من با نگرانی شدید به تشدید خشونت در کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و همچنین در غزه و اطراف آن و ارتکاب احتمالی جرایم جنگی طبق اساسنامه رم توجه می‌دهم و طرف‌های درگیری را به آرامش دعوت می‌کنم.»

تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) نیز قرار است چهارشنبه شب در رام الله دیدار کنند و درباره تشدید اسرائیل در نوار غزه بحث کنند. یکی از اعضای کمیته اجرایی PLO به الجزیره گفت: «زبانی که جامعه جهانی از آن استفاده می‌کند به اندازه کافی رای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل قدرتمند نیست.»

کد خبر 600638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha