مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از اتصال ۱۰۰درصدی مراکز درمانی و خصوصی به نسخه‌نویسی الکترونیک در کرمانشاه خبر داد و گفت: کرمانشاه در اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جز ۱۰ استان برتر کشور است.

امید قادری

امید قادری در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه شیوع کرونا، حذف دفترچه بیمه کاغذی در استان به تاخیر انداخت، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مراکز درمانی خصوص و دولتی استان به سامانه نسخهنویسی الکترونیک متصل شده اند.

 امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز بخش خصوصی و دولتی فراهم شده و آموزش‌های لازم نیز در این زمینه به کاربران داده شده است. این طرح در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی استان کرمانشاه به صورت کامل فعال است.

 وی اضافه کرد: در بخش خصوصی نیز ۹۴ درصد مطب پزشکان و درمانگاه‌ها کرمانشاه نسخه‌نویسی الکترونیک اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دورههای آموزشی نسخه نویسی الکترونیک گفت: علاوه بر این نیروهای بیمه سلامت این آمادگی را دارند که بصورت حضوری به مراکز مراجعه کرده و آموزش های لازم را به کاربران ارائه دهند.

وی در ادامه در خصوص طرح کاهش کاربرد دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت، گفت: در همین زمینه از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه در صندوق بیمه سلامت همگانی متوقف شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: چاپ دفترچه در صندوق روستاییان و عشایر از اول خردادماه متوقف خواهد شد.

از ابتدای تیر ماه نیز شاهد توقف صدور در دفترچه در سایر صندوق ها از جمله صندوق ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: افراد از این پس به جای دفترچه با ارائه کد ملی قادر به استفاده از خدمات درمانی خواهند بود.

هم اکنون ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر در کرمانشاه زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری استان را شامل می‌شوند.

از مجموع افراد زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی تحت پوشش به حساب می آیند.

روزانه سه هزار نسخه الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان تولید می شود.

۱۰۰ درصد زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تامین اجتماعی در تمام مراکز درمانی طرف قرارداد و خارج از قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه فراهم است.

یک میلیون نفر از جمعیت در استان کرمانشاه  تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کد خبر 600527

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha