مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: مراکز درمانی حق دریافت وجه اضافه به بهانه قطعی سیستم یا موارد مشابه را ندارند.

پذیرش بیمار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، شهرام غفاری بیان کرد: از اول دی استفاده از سامانه نسخه الکترونیک برای پزشکان و مراکز درمانی ضروری شده البته پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرش نسخه‌های کاغذی در شرایط قطعی برق و اینترنت یا حوادث غیرمترقبه انجام شده است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: نسخه‌های مربوط به قبل از اول دی نیز که به صورت کاغذی نوشته شده‌اند و بعد از اول دی به داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک ارائه می‌شوند، قابل پذیرش هستند و نیازی به مراجعه مجدد بیمار برای تبدیل به نسخه الکترونیک نیست.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی حداکثر ۲۰ درصد از نسخ پزشکان طرف قرارداد را با تشخیص مدیران درمان استانها در شرایط ضروری همچون زمان قطعی برق و اینترنت به صورت کاغذی می‌پذیرد.

غفاری تأکید کرد: تغییراتی که از اول دی در فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ایجاد شده است به هیچ عنوان باعث محدودیت در خدمت رسانی به مردم نمی‌شود و عدم پذیرش نسخ و یا مطالبه وجه مازاد به هیچ عنوان مجاز نبوده و حتی قابل پیگیری از طریق مراجع قانونی است.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه و تشخیص ۲۰ درصد نسخ کاغذی پزشکان طرف قرارداد واحدهای تخصصی مستقر در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استانها هستند و پرداخت سهم تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت پزشکان طرف قرارداد از اول دی براساس حداقل ۸۰ درصد نسخ الکترونیک خواهد بود.

کد خبر 645814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    نظام پزشکی به دادمردم برسد،پزشک،۶۵هزارتومان پول ویزیت می گیرد،بعد برای آزمایشی که نشونش بدی دوباره میگه باید پول ویزیت بدهی،این قانون نظام پزشکی کجای دنیاست،مردم بمیرند بهتره تا برند پیش دکتر.