مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم ابراز امیدواری کرد که امسال طرح نسخه الکترونیک به‌صورت کامل در مراکز تأمین اجتماعی اجرا شود.

نسخه‌نویسی الکترونیک

داود علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: ۲ سال از اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک می‌گذرد و ما از مهر سال گذشته به‌طور جدی این طرح را شروع کردیم.

وی میانگین ویزیت پزشک در ماه را ۶۳ هزار نسخه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۰ هزار نسخه به‌صورت الکترونیک نوشته می‌شود.

علیمحمدی افزود: در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی نیز میانگین ماهانه ویزیت ۱۱۴ هزار نسخه است که از این تعداد ۵۰ هزار نسخه به‌صورت الکترونیک نوشته می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اجرای کامل طرح نسخه الکترونیک را نیازمند زیرساخت‌هایی دانست و بیان کرد: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات زیرساختی، این طرح در سال ۱۴۰۰ به‌طور کامل اجرا شود.

وی در بیان مشکلات و نقاط قوت اجرای این طرح گفت: این سیستم هنوز با پزشک ارتباط نگرفته و برخی پزشکان در نوشتن نسخه الکترونیک دغدغه‌هایی دارند. اگر پزشک در نوشتن نسخه اشتباه کند، بیمار هیچ برگه‌ای ندارد که پیگیری کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان افزود: وقتی بیمار به درمانگاه مراجعه می‌کند و به او گفته می‌شود که نسخه‌اش به‌صورت الکترونیک نوشته شده، با این شیوه فعالیت عادت ندارد.

علیمحمدی تأکید کرد: با اجرای این طرح، تعداد داروها مشخص است. بدخطی پزشک حذف می‌شود. شیوه استفاده داروها ذکر می‌شود. سابقه بیمار و داروهایش ثبت می‌شود و فرد می‌داند که نسبت به چه داروهایی حساسیت دارد.

کد خبر 596213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha