چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

رسانه‌های غربی خشونت وحشتناک و اشغال سرزمین مادری فلسطینیان را با عباراتی نظیر "مشاجره" و "درگیری" توصیف می‌کنند و اقدامات جنایت‌کارانه رژیم غاصب را یک درگیری در مورد املاک می‌دانند.

درگیری‌های قدس شرقی

به گزارش همشهری آنلاین، “درگیری” .. واژه‌ایست که رسانه‌های غربی برای بیان آرام خشونت اسرائیل به کار می‌برند؛ خبرگزاری‌های مشهور غربی اگرچه نتوانستند از درگیری‌های اخیر در مناطق اشغالی چشم پوشی کنند اما وحشیگری آشکار اسرائیل را ”درگیری” و “مشاجره” بین دو طرف دانستند.

عملیات پاکسازی قومی اسرائیل در بیت المقدس شرقیِ اشغالی، فرصتی دیگر برای رسانه‌های غربی پدید آورد تا از واژگان مورد علاقه خود برای پوشش آنچه در محله شیخ جراح اتفاق می‌افتد استفاده کنند و این در حالی است که برخی از آنها به هیچ وجه زحمت پرداختن به وقایع وحشتناک این منطقه را به خود نداده‌اند.

به نقل از میدل ایست آی؛ در حال حاضر حدود ۴۰ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک، با تخلیه اجباری خانه‌های خود در محله شیخ جراح در قدس شرقی روبرو هستند. این پروژه به عنوان بخشی از کارزار آوارگی اجباری ده‌ها ساله است که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ علیه خانواده‌های فلسطینی دنبال می‌کند تا فضای بیشتری برای مهاجران افراطی اسرائیلی فراهم شود.

نیروهای امنیتی اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی حمله کردند و آنها را با گلوله‌های فلزی که روکش لاستیکی دارند و بمب‌های آتش‌زا هدف قرار دادند؛ در نتیجه، صدها نفر از فلسطینیان زخمی و تعدادی نیز کشته شدند.

همه این حملات برای رسانه‌های غربی چیزی بیش از “مشاجره” نیست. گزارش‌های واشنگتن پست، ای بی سی نیوز، گاردین و فاکس نیوز آنچه اتفاق میافتد ”درگیری” و “مشاجره” بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی است.

در مورد بی بی سی نیز این فجایع به این صورت است که ”تقابل” بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، پلیس اسرائیل را وادار به پرتاب بمب‌های آتش‌زا کرد تا “در پاسخ” به تحریکات فلسطینی‌ها اقدامی مناسب انجام دهد. رویترز نیز در گزارشی از حمله به خودروی تصادف کرده یک اسرائیلی خبر داد در حالیکه ماشین این اسرائیلی در حال زیر گرفتن فلسطینی‌ها در قدس شرقی بود و به عمد روی جدول‌ رفت!

نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای به برخورد پلیس اسرائیل با معترضان فلسطینی پرداخت و به نقل از وزارت خارجه اسرائیل گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین و تروریست‌های فلسطینی ”اختلاف املاک و مستغلات بین حزبی پیدا کرده‌اند و این یک حرکت ملی‌گرایانه به منظور تحریک خشونت در اورشلیم ایجاد کرده است.”

البته در واقع، کل “درگیری” اسرائیل و فلسطین، منطقه شیخ جراح است: “اختلافی در مورد املاک و مستغلات” که در آن طرفی که در سال ۱۹۴۸ قسمت عمده‌ای از املاک و مستغلات فلسطین را با خشونت غصب کرد و همچنان به این اشغال غیرقانونی خود ادامه می‌دهد، برای توجیه ترور، کشتار و اخراج آنها (باید ببخشید: ”درگیری” با آنها) فلسطینیان را به عنوان تروریست معرفی می‌کند.

کد خبر 600500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha