مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

۶۹۴ پرونده تقاضای فرزندخواندگی مربوط به متقاضیان استان مازندران در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت شده است.

فرزندخواندگی

به گزارش همشهری آنلاین، فرزندخواندگی در مازندران طی سال‌های اخیر نفوذ بیشتری بین خانواده‌های بدون فرزند داشت و حتی بنا به اظهارات مسئولان بهزیستی مازندران، درخواست سرپرستی فرزند از سوی برخی متقاضیان مجرد نیز ثبت شده است. با راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی از سال گذشته، ثبت تقاضاها در این زمینه به صورت متمرکز انجام می‌شود و آمارهای استانی مانند گذشته در درجه نخست در اختیار ادارات کل بهزیستی استان‌ها قرار ندارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: طبق آمارهای موجود در سامانه ملی فرزندخواندگی، در حال حاضر ۶۹۴ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در مازندران ثبت شده که ۶۱۳ مورد از این تقاضاها در سال ۱۳۹۹ وارد سامانه ملی فرزندخواندگی شد.

فرزاد گوهردهی اظهار کرد: با توجه به آغاز به کار سامانه ملی فرزندخواندگی از سال گذشته و ثبت شدن پرونده‌های به جا مانده از سال‌های پیشین در این سامانه، همه ۶۱۳ تقاضای وارد شده در سامانه فرزندخواندگی از مازندران مربوط به سال ۱۳۹۹ نیستند و بسیاری از پرونده‌ها مربوط به سال‌های پیش از ۱۳۹۹ هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته ۲۵ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در مازندران با تحویل سرپرستی ۲۵ کودک به سرانجام رسید.

به گفته این مسئول تعداد کودکان حاضر در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مازندران متغیر است و با توجه به شرایط متقاضیان معمولا همه پرونده‌ها به واگذاری سرپرستی فرزند منتهی نمی‌شوند.

کد خبر 600389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha