تعداد ۳۴۰ متقاضی در استان فارس پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند و براساس اعلام بهزیستی استان در ۹ ماه نخست امسال تعداد ۷۸ فرزند به خانواده‌های متقاضیان واگذار شده است.

فرزندخواندگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، زوج‌های جوانی هستند که سال‌ها در انتظار داشتن فرزندی که کانون خانه را گرم کند حسرت به دل مانده و پس از ازدواج صاحب فرزندی نشده‌اند و این آرزو که دست نوازششان بر سر فرزندی باشد به رویایی دست نیافتنی برایشان تبدیل شده است.

سال‌ها بود که قانون اعلام کرده بود که تنها زوج‌هایی که نمی‌توانند صاحب فرزندی شوند، برای پذیرش سرپرستی کودکی از بهزیستی واجد شرایط‌ هستند و حالا زنان مجرد نیز صاحب فرزند می‌شوند.

فرزندخواندگی شامل واگذاری سرپرستی کودکان بدون سرپرست به خانواده‌های متقاضی و واجد شرایطی که از سوی بهزیستی و براساس موارد قانونی تعیین می‌شوند، است. کودکان بی‌سرپرست در ایران به سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند و این نهاد تمامی تلاش خود را برای نگاه‌داری و تحویل کودکان به خانواده‌های متقاضی، که توسط کارشناسان آن تعیین صلاحیت می‌شوند، به عنوان فرزندخوانده معرفی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در ۹ ماهه نخست سال تعداد ۷۸ فرزند به خانواده‌های متقاضیان واگذار شده است و از این تعداد ۴۴ فرزند دختر، ۳۴ فرزند پسر و ۳ فرزند هم به صورت امین موقت هستند که به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند.

محمدصادق کشفی‌نژاد افزود: تعداد ۳۴۰ متقاضی تا ابتدای سال ۹۹ در پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند و متقاضیان می‌توانند با توجه به راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی از اردیبهشت ماه سال جاری، درخواست خود را ثبت کرده و فرایند را طبق تاریخ تقاضای خود تا مرحله نهایی به اتمام برسانند.

به گفته وی همه افراد متقاضی فرزندخواندگی چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌توانند فرایندهای ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های لازم را به شکل الکترونیکی دنبال کنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه سطح سواد خانواده یکی از اولویت‌های مهم در واگذاری فرزند به آنهاست، گفت: اولویت نخست واگذاری فرزند با خانواده‌های فاقد فرزند است. همچنین زنان مجرد نیز می‌توانند درخواست خود را به عنوان اولویت دوم در پذیرش فرزند ثبت کنند و اولویت سوم با خانواده‌های دارای فرزند است که پس از تقاضا درخواستشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی در حال حاضر مشکلی در فرایند فرزندخواندگی در کشور وجود ندارد و فرزند خواندگی طبق روال مرسوم انجام می‌شود اما تا حد امکان روندهای اداری آن به صورت غیر حضوری است.

کد خبر 579504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha