یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

باستان شناسان ایتالیایی استخوان های ۹ انسان نئاندرتال را کشف کردند که گفته می‌شود به وسیله کفتارها در غاری که محل زندگی آنها بوده است، شکار و دریده شده اند.

نئاندرتال

به گزارش همشهری آنلاین از گاردین، دانشمندان می گویند: این بقایا که متعلق به ۷ مرد بزرگسال، یک زن و یک پسر جوان است، در غار گواتری در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رم کشف شده است.

کارشناسان معتقدند که این افراد در دوره های زمانی مختلف زندگی می‌کرده‌اند. برخی از استخوان ها می‌توانند ۵۰ تا ۶۸ هزار سال قدمت داشته باشند، در حالی که قدمت قدیمی‌ترین بقایای کشف شده، مربوط به ۱۰۰ هزار سال پیش است.

بیشتر بخوانید:

در سال ۱۹۳۹ بقایای یک نئاندرتال که شامل جمجمه و استخوان فک شکسته بود، به طور تصادفی در غار گواتاری پیدا شد، اما از آن زمان تاکنون دیگر هیچ بقایای انسانی در گواتاری کشف نشده است.

وزارت فرهنگ ایتالیا پس از کشف بقایای این ۹ نئاندرتال اعلام کرد که این موضوع نشانگر این است که غار گواتاری یکی از با اهمیت ترین نقاط جهان برای مطالعه تاریخ نئاندرتال هاست.

در سال ۲۰۱۹ حفاری در بخشی از گواتاری آغاز شد که پیش از این، هیچ گونه کاوشی انجام نشده بود.

کشف بقایای ۹ انسان نئاندرتال در ایتالیا

مائورو روبینی، انسان‌شناس ایتالیایی گمان می‌کند که کشف میزان قابل توجهی از بقایای نئاندرتال ها در این غار، نشانگر آن است که تعداد زیادی از آنها در این منطقه زندگی می کرده‌اند.

به گفته باستان شناسان، فضای۵۰ هزار سال پیش به طور کامل در غار «گوآتاری» حفظ شده است.

ماریو رولفو، استاد باستان شناسی دانشگاه تور ورگاتا می گوید که این یک یافته شگفت انگیز است. شاید یک تخریب شبیه به یک زلزله، باعث شده که این غار به مدت بیش از ۶۰ هزار سال مخفی بماند تا این بقایا را تا این لحظه محفوظ نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 599929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha