زمزمه‌های افزایش قیمت نان‌های سنتی در چند روز گذشته توجه‌ها را به قیمت نان های فانتزی یا نان های بسته‌بندی عرضه شده در سوپرمارکت ها جلب کرده است.

نان

به گزارش همشهری آنلاین مصرف بالای نان و آسان شدن دسترسی به این ماده غذایی پرمصرف و پرتقاضا در تمام ساعات شبانه روز، سالهاست که عرضه نان در سوپرمارکت‌ها را در همه جای دنیا به امری عادی تبدیل کرده و در ایران نیز بسیاری از مردم که فرصت یا امکان تهیه نان تازه از نانوایی‌ها را ندارند، یا نان‌های خاصی مثل نان تست را در رژیم غذایی خود دارند، از سوپرمارکت‌ها نان می‌خرند. اما نان‌های سنتی سوپرمارکتی که نه گرم هستند و نه اغلبا تازه، به جای این که قیمت پایین‌تری از نان تازه داشته باشند، صرفا به دلیل هزینه بسته‌بندی و حمل، قیمتی بالاتر از نانوایی دارند. تست ۴۰۰‌ گرمی ۷‌ هزار تومان. هر بسته ۴۵۰‌ گرمی نان تافتون که ۳ عدد نان را شامل می شود ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان قیمت دارد در حالی که قیمت نان تافتون تازه در نانوایی‌ها یک هزار تومان است.

فراتر از نان‌های سنتی، دیگر انواع نان نیز در ماه‌های گذشته افزایش قیمت داشته و در حال حاضر هر بسته ۵۰۰ گرمی نان تست ساده بدون سبوس یا هر نوع افزودنی دیگری، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد. نان‌آوران، سحر و سه‌نان، برندهای تولیدکننده‌ای هستند که سهم بیشتری از بازار نان‌های سوپرمارکتی را در اختیار دارند و به ویژه تنوع در محصولات برند نان‌آوران باعث شده در بیشتر سوپرمارکت‌ها چندین نوع از محصولات این برند در قفسه‌های نان خودنمایی کند ولی مزرعه، هورسان، دکتر تلاش و های‌فود هم در بعضی از سوپرمارکت‌ها با رقبای قدرتمند خود در حال رقابت و افزایش تنوع محصولات هستند. 

قیمت در بیشتر محصولات مشابه، نزدیک به هم است و محصولاتی که افزودنی‌هایی مثل مغزها یا سبزیجات دارند و یا از غلات کامل و سبوسدار هستند قیمت بالاتری دارند. 
قیمت بسته ۴۰۰ گرمی نان سوخاری تلاش ۲۲ هزار تومان و قیمت بسته ۷۰۰ گرمی نان تست پردانه هورسان ۲۰ هزار تومان تعیین شده است. بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر در زمینه نان‌های فانتزی قیمت هر ۱۰۰ گرم نان تا ۳ هزار تومان بالا رفته و از این نظر بازار نان فانتزی در حال رقابت شانه به شانه با نان‌های سنتی است. 

قیمت عجیب نان در سوپرمارکت؛ ۱۰۰ گرم ۳ هزار تومان

کد خبر 599572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha