مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

مردم اردبیل از کیفیت نان ابراز نارضایتی می‌کنند، نانوایان نیز از تفاوت قیمت‌ها نسبت به استان‌های همسایه و بالا بودن خرج و مخارج نانوایی‌ها گلایه دارند.

نان

به گزارش همشهری آنلاین، مساله کیفیت و قیمت نان همیشه از چالش‌های اردبیل بوده است. یک شهروند اردبیلی در گفت‌گو با همشهری آنلاین اظهار می‌کند: کیفیت نان در اردبیل بسیار پایین است و به محض اینکه از استان خارج می‌شویم در کوچکترین شهرها و بخش‌های استان‌های همسایه شاهد نان با کیفیت هستیم. به نظر می‌رسد با وجود تولید مرغوب‌ترین گندم و آرد در استان، سهمیه آرد نانوایی‌های اردبیل از کیفیت پایین‌تری برخودار است یا اینکه نظارت کافی بر پخت نان وجود ندارد که در هر ۲ صورت مسئولان باید رسیدگی کنند.

رئیس اتحادیه نان اردبیل هم به همشهری آنلاین می‌گوید: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت برنج شاهد افزایش تقاضای نان از سوی شهروندان هستیم و ما برای دسترسی آسان شهروندان به نان سهمیه آرد نانوایان را افزایش داده‌ایم.

بهنام اسمعیل‌زاده درباره کیفیت نامطلوب نان اظهار می‌کند: عمده چالش اصلی نان در استان تفاوت قیمت آن با استان‌های دیگر است که حدود حداقل ۲۵۰ تومان در هر قرص نان پایین‌تر از شهرهای همسایه مانند آستارا (گیلان) یا سراب (آذربایجان شرقی) است در حالی که قیمت آرد و هزینه های نانوایی یکی است.

اسمعیل‌زاده می‌گوید: در حالی که قیمت مایه خمیر افزایش چندبرابری داشته است، اما قیمت نان تفاوت چندانی نداشته و تصویب نشدن قیمت جدید موجب اختلال در کیفیت و کمیت نان عرضه شده در اردبیل دارد.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از جریمه ۷۷ واحد نانوایی به دلیل کم‌فروشی، گران‌فروشی و تعطیل خودسرانه خبر می‌دهد.

رامین صادقی اظهار می‌کند: طی فروردین‌ سال جاری ۱۰۵۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی شهرستان اردبیل توسط اکیپ بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مرکز استان انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه تشدید بازرسی از نانوایی‌ها برای کنترل توزیع و مصرف آرد و کیفیت پخت نان همچنان با شدت بیشتر ادامه دارد، افزود: هیچ مشکل و کمبودی در تأمین آرد وجود ندارد و در صورت نیاز، آرد مازاد بر مصرف در ماه مبارک رمضان تأمین و برای ارائه خدمات به واحدهای پخت نان تزریق خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه واحدهای نانوایی موظف‌ هستند بر اساس ساعت پخت نان که از طرف اتحادیه نانوایان به آنها اعلام شده نسبت به پخت نان اقدام و با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند، افزود: باید با آرد اختصاص‌یافته به هر نانوایی نان پخت شود و با متخلفان عرضه خارج از شبکه برخورد جدی خواهد شد.

این مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف صنفی از واحدهای صنفی یا نانوایان از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا دراسرع‌وقت به موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 597937

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha