مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌ها و سیلاب‌های چهار روز گذشته در استان به ۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خسارت وارد کرده است.

راهداری خراسان جنوبی

اسدالله جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به این‌که بارندگی‌ها و جاری شدن سیل، سطح رویی آسفالت، زیرسازی و روان‌سازی و دریواسیون‌ها (دیوار هدایت آب) را در این مسیرها دچار آسیب کرده است، افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در راهداری استان تا این ساعت تمامی انسدادها در محورها به سرعت رفع شده و تردد در محورها به شکل ایمن برقرار است.

وی ادامه داد: به ۳۳۵ دستگاه پل و آبنما در سطح جاده‌های استان خسارتی وارد شده از جمله شستگی بریدها (دیواره‌های کاهش‌دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی‌ها)، کف آبنماها و دریواسیون‌های پل‌ها همچنین یک دستگاه پل نیز به طور کامل تخریب شده است.  

جلال‌زاده با اظهار داشت: با توجه به ادامه بارندگی‌ها و پیش‌بینی احتمال وقوع بارندگی در هفته آینده، بعداز اتمام ارزیابی توسط کارشناسان، خسارت ریالی واردشده اعلام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تمامی شهرستان‌های استان تحت تاثیر سیلاب و بارندگی‌ها بوده‌اند، اما محورهای فرعی و روستایی شهرستان‌های قاینات، درمیان، بیرجند، فردوس، سربیشه، طبس، نهبندان و خوسف دچار بیشترین خسارت‌ها شده‌اند.

وی با بیان اینکه محورهای روستایی امروز بازگشایی شدند و در حال حاضر تردد ایمن در تمامی محوررها برقرار است، گفت: ترمیم‌های اولیه توسط راهداری خراسان جنوبی انجام شده و ترمیم‌های اصلی نیز بعد از پایدار شدن وضعیت جوی به طور کامل انجام خواهد شد.

جلال‌زاده افزود: از مردم تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، چنانچه سفر اجبای‌ای در پیش دارند برای کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها همچنین اطلاع از انسداد یا محدویت‌های احتمالی موجود در جاده‌های استان در هر ساعت شبانه‌روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند، همچنین سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کد خبر 599366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha