مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳۱ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف خراسان جنوبی سال ۹۵ در کمیسیون تهران مصوب و با تخصیص اعتبار ملی اقدامات اولیه زودبازده و آشکارسازی در این محورها انجام شده است.

جاده

اسدالله جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین افزود: هر محوری که در آن احتمال حادثه وجود داشته باشد می‌تواند نقطه حادثه‌خیز باشد که به دو دسته نقاط پرتصادف و مستعد تصادف تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان این‌که اقدامات کوتاه‌مدت مثل آشکارسازی نقاط، خط‌کشی و نصب علائم هشداردهنده در تمام ۳۱ نقطه حادثه‌خیز انجام شده است، افزود: ۱۲ نقطه از این ۳۱ نقطه حادثه‌خیز کاملا رفع و ایمن‌سازی شده، ۶ نقطه در حال اجرای عملیات ایمن‌سازی و ۱۳ نقطه باقی‌مانده در انتظار دریافت اعتبارات ایمن‌سازی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در یک سال گذشته پراکندگی تصادفات جاده‌ای بیشتر در ورودی‌های شریانی استان بوده که میزان تلفات فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.  

جلال‌زاده با بیان این‌که ۶۱ نقطه حادثه‌خیز دیگر در جاده‌های استان شناسایی و در سامانه جامع راهداری ثبت شد تا در سال‌های آتی برای رفع آن اقدام شود، ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز جدیدی را با همکاری عزیزان پلیس راه شناسایی و به کمیسیون بازنگری معرفی کرده‌ایم که بعد از تصویب در این کمیسیون می‌توان تعداد دقیق این نقاط را اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به این‌که برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان خراسان جنوبی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی سالانه اعتباری برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز اختصاص پیدا می‌کند که با این میزان اعتبار در هر سال می‌توان ۳ تا ۴ نقطه حادثه‌خیز را ایمن‌سازی کرد.

جلال‌زاده در پایان گفت: ۴۶ درصد تصادفات استان در جاده‌های اصلی، ۴۵ درصد در جاده‌های روستایی و ۹ درصد نیز در جاده‌های فرعی بوده و۵۱ درصد حوادث به علت واژگونی اتفاق افتاده است، همچنین بیشترین تصادفات خراسان‌جنوبی در محورهای بیرجند- زاهدان، بیرجند- مشهد و محور سربیشه به ماهیرود بوده است.

کد خبر 600108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha