مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری کرونا، موجب کاهش تردد در جاده‌های استان به میزان ۱۸ درصد شده است.

جاده‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر شهامت اظهار کرد: تردد خودروها در جاده‌های استان در بازه زمانی هشتم تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری در مقایسه با ۲۷ بهمن ماه تا ۷ اسفندماه، ۱۸ درصد کاهش یافته است.  

وی افزود: در بازه زمانی هشتم تا ۱۸ اسفند ماه، ۱۴۹ هزار و ۹۷۱ دستگاه خودرو وارد استان شده است که این رقم در مقایسه با بازه زمانی ۲۷ بهمن ماه تا ۷ اسفندماه ۱۸ درصد کاهش دارد.

شهامت گفت: از  هشتم تا ۱۸ اسفند ماه نیز ۱۴۷ هزار و ۸۴ دستگاه خودرو از استان خارج شده که این رقم در مقایسه با بازه زمانی ۲۷بهمن ماه تا ۷اسفندماه ۱۸ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: دربازه زمانی ذکر شده سفر با ناوگان عمومی برون شهری ۳۸ درصد کاهش وتعداد مسافر جابه‌جا شده با ناوگان عمومی برون شهری ۴۳ درصد کاهش داشته است.  

وی درباره اقدامات انجام شده در این اداره کل برای پیشگیری ازشیوع کرونا گفت: بر اساس مصوبات مدیریت بحران استان توقف کلیه ناوگان در محدوده شهری به جز پایانه مسافربری مطلقاً ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

شهامت اضافه کرد: تخلف رانندگان ناوگان عمومی برون شهری از طریق سامانه سپهتن بررسی و بهصورت پیامک برای راننده ارسال می‌شود و تخلفات در کمیسیون تخلفات اداره کل بررسی می‌شود که تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر راننده متخلف اعمال قانون شده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد: بنرهای اطلاع‌رسانی در پایانه‌های مسافری، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، پلیس راه‌های استان و ورودی و خرجی شهر نصب شده است و تیم‌های نظارتی این اداره کل همراه با پلیس راه در ورودی‌های شهر مستقر و از ورود اتوبوس‌ها به داخل شهر، ممانعت می‌کنند.  

شمار مبتلایان ویروس کرونا در استان خراسان شمالی به ۲۴ نفر رسیده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 490784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha