جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

خودروهای کوچک تجاری معمولی که در اروپا به فروش می‌رسند، دارای موتور دیزلی هستند و بهترین آنها فولکس واگن کدی، رنو کانگو یا پژو پارتنر هستند.

سیتروئن

به گزارش وب‌سایت موتور۱، سیتروئن نیز در این کلاس با برلینگو به میدان رقابت وارد شده، اما با در ادامه کارش، یک LCV کاملا متفاوت را نیز ارائه خواهد داد.

این خودرو My Ami Cargo نام دارد و یک نسخه تجاری از خودروی برقی Ami محسوب می‌شود. از نظر فنی ما با یک خودرو کاملا پیشرفته روبرو نیستیم. وزن خالص این وسیله نقلیه بدون در نظر گرفتن باتری‌هایش، حدود ۴۲۵ کیلوگرم است. دقیقا مانند Ami معمولی، موتور با یک بسته باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یون کار می‌کند که قدرت آن حداکثر ۸ اسب بخار است!

این خودروی برقی زیبا و کوچک برای کار در یک شهر شلوغ بسیار ایده‌آل است، زیرا طول آن ۲۴۱، عرضش ۱۳۹ و ارتفاعش ۱۵۲ سانتی‌متر است و نکته جالب دیگر اینکه، دایره چرخش آن هم فقط ۲/۷ متر است. ناگفته نماند که My Ami Cargo برای حمل بسته های کوچک و سبک وزن به‌عنوان یک راه‌حل تحویل در کیلومترهای پایانی ساخته شده است. حداکثر ظرفیت بارگیری آن ۱۴۰ کیلوگرم است و می‌تواند در مجموع حجمی برابر با ۲۶۰ لیتر را حمل کند. البته با استفاده از همه فضای موجود در داخل کابین، این میزان به ۴۰۰ لیتر نیز می‌رسد.

ون نُقلی سیتروئن، ایده‌آل برای شهرهای شلوغ

تفاوت اصلی بین Ami معمولی و نسخه تجاری آن، عدم وجود صندلی برای سرنشین است. در جای خود، سیتروئن ماژول هفت بخشی از پلی پروپیلن را نصب کرده است تا انواع اقلام کوچک را حمل کند. در تلاش برای تقویت هرچه بیشتر قابلیت انعطاف‌پذیری My Ami Cargo، یک طبقه قابل تنظیم دو طرفه نیز در آن نصب شده است. این وسیله نقلیه همچنین یک قفسه ماژولار  و یک پارتیشن‌بندی عمودی بین راننده و قسمت بار هم دارد.

شارژ کامل باتری از یک پریز معمولی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد و با یک بار شارژ کامل، شما می‌توانید حدود ۷۵ کیلومتر را با این وسیله طی کنید.

بیشتر بخوانید:

قیمت پایه My Ami Cargo از ۶۴۹۰ یورو آغاز می‌شود که قیمتی بسیار ایده‌آل برای این خودرو محسوب می‌شود.

کد خبر 599364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha