نام «توپولینو» (Topolino) برای آخرین بار بیش از ۶۰ سال پیش در یک خودروی تولیدی استفاده شد. با این حال، فیات برنامه‌هایی برای احیای نام افسانه‌ای با یک خودروی مینی الکتریکی کاملا جدید دارد.

توپولینو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، این خودرو از ابتدا طراحی نخواهد شد، بلکه بر اساس یک ماشین آلایندگی صفر است که توسط سیتروئن در اروپا به فروش می‌رسد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اتوموتیو نیوز، فیات نسخه‌ای از سیتروئن «آمی» (Ami) را دریافت خواهد کرد و نمونه اولیه از این مدل پیش‌تر به نمایندگی‌ها نشان داده شده است. یکی از فروشنده‌ها که این خودرو را شخصا دیده بود به نشریه آنلاین گفت که این خودرو کمی پیشرفته‌تر از نسخه اصلی سیتروئن است.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمی به دلیل قدرت کم و اندازه کوچک آن به عنوان چهار چرخه طبقه‌بندی می‌شود. می‌توان آن را از سن ۱۴ تا ۱۶ سال رانندگی کرد که این وسیله نقلیه را برای مناطق برون شهری و شهری ایده‌آل می‌کند.

دقیقاً مانند آمی، انتظار می‌رود توپولینو در نسخه‌های مسافری و باری به فروش برسد و همچنین می‌تواند یک مدل کانورتیبل با روکش سقف نرم نیز وجود داشته باشد.

آمی با طول ۲.۴۱ متر فضایی برای دو بزرگسال دارد و از یک موتور الکتریکی کوچک با حداکثر توان ۸ اسب بخار نیرو می‌گیرد. حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت است. بسته باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی مسافت ۷۵ کیلومتری را با یک بار شارژ می‌پیماید.

شایان ذکر است، فیات ۵۰۰ ملقب به توپولینو از سال ۱۹۳۶ تا دهه ۱۹۵۰ میلادی بر روی خط تولید قرار داشت.

کد خبر 669180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha