پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

طی هفته‌های اخیر بارها و بارها با تعطیلی برخی مشاغل و به نوعی تشویق برای در خانه ماندن روبه‌رو شده‌ایم، اما تحمل این شرایط چندان ساده نیست  و می‌تواند عواقب روانی جدی و سنگینی داشته باشد.

استرس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از انتخاب، درست زمانی که فکر می‌کردیم اوضاع بهتر شده است، موج‌های پیاپی کرونا و ویروس‌های جهش‌یافته در برخی نقاط جهان مشاهده شدند و در شرایطی که  غیرقابل کنترل است، هر روز را باید در خانه بمانید و هدف‌هایی برای بهبود حال خود پیدا کنید.

این بار، نه‌تنها، بار از دست دادن عزیزان و شیوع ویروس، بلکه یک اضطراب در اطراف ما وجود دارد. اگر چنین احساسی دارید، تنها نیستید. در حالی که کمک به دیگران امری انسانی است، اطمینان حاصل کنید که چگونه می‌توانید به بهترین وجه با احساسات خود کنار بیایید. در اینجا چند راه وجود دارد.

وقت بگذارید تا نعمت‌های خود را بشمارید

هر روز صبح را با گفتن پنج چیز با صدای بلند شروع کنید که واقعاً از آن‌ها سپاسگزار هستید.

یک روال را حفظ کنید. در دوران کرونا، عادی بودن چیزی است که احساس نمی‌شود و گویی از شما دزدیده شده است، روش‌های کوچکی برای زنده نگه داشتن روال زندگی خود پیدا کنید. این روال می‌تواند از شروع یک پروژه جدید، کار کردن و یا حتی شرکت در سرگرمی مانند روزنامه نگاری هنری باشد.

سعی کنید هر روز یک کلمه جدید خارجی را بیاموزید و آن را در مکالمه خود بگنجانید یا شاید غذای مورد علاقه خود را بپزید! کاری جدید را در کنار تفریحات خود پیگیری کنید.

با مردم ارتباط برقرار کنید. اگر اضطراب و استرس شما را به خود مشغول می‌کند، خود را منزوی نکنید. با افرادی که دوست‌شان دارید ارتباط برقرار کنید، حتما لزومی ندارد در محیط‌های بسته و پرتردد با یکدیگر در ارتباط باشید.

کد خبر 599178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha