دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس فاتح اولین دیدار لیگ برتر هشتم شد.

در اولین مصاف لیگ برتر جدید، پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی، در بازی افتتاحیه لیگ توانست با نتیجه یک بر صفر سایپا را شکست دهد.

گرچه تصور می‌شد سایپا با حضور لیت‌بارسکی تیم هیجان‌انگیز و متفاوتی باشد، اما روز اول لیگ مانند فصل گذشته برای قطبی خوش‌یمن بود. هرچند این برد بیش از هر چیز تحت‌تأثیر شوت زیبای پژمان نوری قرار گرفت؛

شوتی که در دقایق پایانی نیمه اول، موجب برد پرسپولیس در گام اول شد. این برد از آن رو برای پرسپولیس ارزشمند بود که هم توانست با آرایش جدید یک برد کسب کند و هم سنت ناکامی مدافعان عنوان قهرمانی را بشکند و به‌عنوان مدعی لیگ هشتم مطرح گردد.این بازی در نیمه اول چندان هیجانی نداشت؛

البته فرصت‌های کمی برای دو تیم پدید آمد اما در نهایت این پژمان نوری بود که با یک شوت سنگین در دقیقه 43، اولین گل لیگ برتر را به ثمر رساند.

ناآشنایی لیت‌بارسکی با بازیکنان سایپا موجب شد که سایپا خیلی سریع تعویض اول خود را در دقیقه 32 انجام دهد. این صابر میرقربانی بود که جانشین کریم انصاری‌فرد شد. گرچه این تعویض هم سرانجامی برای سایپا نداشت.

در نیمه دوم، روند حرکتی بازی تغییری پیدا نکرد. سایپا با وجود نیاز به گل تساوی شیوه دفاعی خود را تغییر نداد. هرچند پیش‌بینی می‌شد تعویض عباس آقایی بتواند بر وزن حرکتی سایپا در حمله بیفزاید اما سرعت پایین بازیکنان سایپا مانع اصلی این تیم بود.

سایپا البته پس از تعویض منوچهری با ایمان رزاقی‌راد هم در 15 دقیقه پایانی قصد داشت به دروازه حریف نزدیک شود که باز هم ثمری نداشت.

اشتباهات لیت‌بارسکی از آرایش ابتدایی سایپا شروع شد، زمانی که با قرار دادن حسین کعبی در خط دفاعی، فرصت نفوذ از سمت راست را از او گرفت. او همچنین می‌توانست عباس آقایی و کیانوش رحمتی را به‌طور همزمان در بازی حفظ کند.

در عین حال پرسپولیس هم نتوانست توقعات را برآورده کند. این تیم در خط حمله کمی کند است و آنچه توانست این عیب را پوشش دهد،  بازی خوب هافبک‌های این تیم به ویژه پژمان نوری و کریم باقری بود.

از نکات جالب این بازی اما نمایش ضعیف ابراهیم میرزاپور درون دروازه سایپا بود. او در دقایقی نمایش انتقادآمیزی از خود ارائه داد.پرسپولیس با کسب این برد و قبل از برگزاری بازی‌های امروز ، در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت.

کد خبر 59824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز