چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

محمد جواد پاینده: قهرمان لیگ هفتم در آغاز جام هشتم سنت‌شکنی کرد و با شکست‌ دادن سایپا نخستین پیروزی فصل را به دست آورد،آن هم‌ در تقابل با تیمی که انتظار می‌رفت حریف سرسختی برای پرسپولیس قطبی باشد.

سایپا اما در اندازه‌های همیشگی ظاهر نشد. بازیکنان این تیم کم‌تحرک و ناهماهنگ به نظر می‌رسیدند. پرسپولیس با استفاده از شرایط نامناسب حریف به راحتی توپ و میدان را در اختیار گرفت، موقعیت‌های فراوانی به دست آورد و در نهایت با یک گل اولین 3  امتیاز شیرین فصل را کسب کرد.

لیت‌بارسکی طبیعتاً به زمان بیشتری برای تغییر شرایط سایپا نیاز دارد اما اشتباهات پیاپی او در هفته نخست منجر به تحقق اولین شکست نارنجی‌پوشان شد. سرمربی آلمانی معتقد بود، پرسپولیس به اندازه یک گل از تیمش برتر بوده و به حق خودش رسیده است اما سایپا با اشتباهات عجیب مدافعان و خصوصاً دروازه‌بانش می‌توانست گل‌های بیشتری در این بازی دریافت کند. لیت‌بارسکی البته در پایان بازی از عملکرد دروازه‌بان سایپا هم اظهار رضایت کرد. ضعف سایپا مانع از پدیدار شدن نقاط ضعف پرسپولیس بود و تیم قطبی به راحتی اولین پیروزی فصل را کسب کرد. سرمربی پرسپولیس اما بعد از بازی تاکید کرد که از شرایط موجود رضایت ندارد و در هفته‌های آتی تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

 توره: فرصت خوبی را از دست دادم

 امید اول خط حمله پرسپولیس در غیاب محسن خلیلی، ابراهیم توره مهاجم فصل گذشته پیکان است اما ستاره آماده سرخ‌ها در اولین بازی فصل غایب بود. توره صبح روز بازی با سایپا از ترکیب اصلی خارج شد و از روی نیمکت شاهد پیروزی سرخپوشان بود. خروج توره از ترکیب اصلی موجب انتشار شایعات زیادی در خصوص این بازیکن و علت غیبتش در این مسابقه شد. گفته می‌شد مهاجم سنگالی پرسپولیس به دلیل اختلافات مالی و تأخیر در پرداخت بخشی از قراردادش حاضر نشده بازی کند. افشین قطبی اما علت غیبت توره را بیماری این بازیکن در صبح روز مسابقه دانست و تاکید کرد که هیچ مسئله دیگری موجب خروج او از ترکیب اصلی نشده است.

ابراهیم توره در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به شرایطش در صبح روز دوشنبه اظهار داشت: «‌من بیمار بودم و شرایط بدنی خوبی نداشتم. اشتیاق زیادی داشتم که در اولین بازی فصل برای پرسپولیس بازی کنم اما واقعاً حیف شد. فرصت خوبی بود. می‌توانستم در این بازی اولین گل خود را بزنم و از موقعیت‌ها استفاده کنم. به هر حال خوشحالم پرسپولیس پیروز شد.» توره در پاسخ به اخبار روزنامه‌ها و موضوع اختلاف مالی با باشگاه گفت: «این مسئله را برای اولین بار می‌شنوم. به هیچ‌وجه چنین موضوعی نبوده و هیچ مشکلی نداشتیم. من فقط به خاطر شرایط جسمی نامناسب در روز مسابقه نتوانستم بازی کنم.»

 ستاره‌های تازه‌وارد

با توجه به مصدومیت محسن‌خلیلی که نقش زیادی در قهرمانی پرسپولیس داشت، به نظر می‌رسد رویکرد این تیم از ستاره محوری به تیم‌محوری تغییر کرده است. از جمع بازیکنان جدیدی که در این فصل به پرسپولیس پیوسته‌اند پتروویچ، منصوری، زارع، مجتبی شیری و معمارزاده در ترکیب سرخپوشان به میدان رفتند. در این جمع پتروویچ همانطور که قابل پیش‌بینی بود موفق‌ترین بازیکن پرسپولیس به شمار می‌رفت و موقعیت‌های خوبی برای همبازیانش ایجاد کرد. پتروویچ همچنین سازنده تنها گل پرسپولیس در اولین بازی فصل بود. افشین قطبی هم در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی عملکرد پتروویچ را فوق‌العاده توصیف کرد. قطبی از عملکرد میثاق معمارزاده هم تعریف کرد و گفت: «او نمایش بسیار خوب و  مطمئنی داشت.»

مازیار زارع دیگر تازه‌وارد موفق پرسپولیس در اولین بازی بود. زارع در کنار پژمان نوری زوج هماهنگی را تشیکل داده بود و بسیار مؤثر ظاهر شد. این بازیکن البته با توجه به نفوذ سایر هافبک‌ها فرصت زیادی برای نزدیک شدن به دروازه حریف نداشت. قطبی از دایی خواست با توجه به این نمایش خوب، زارع را به تیم‌ملی دعوت کند. مجتبی شیری در بازگشت به پرسپولیس به عنوان مدافع سمت چپ بازی کرد و مقابل سایپا عملکرد درخشانی داشت. شیری کم‌اشتباه و مطمئن ظاهر شد اما در سمت مقابل علیرضا محمد نتوانست انتظارات را برآورده کند.

مدافع فصل گذشته راه‌آهن در نفوذ و همین‌طور بازگشت‌هایش ناموفق بود و بارها جواد آشتیانی توانست از مدافع سمت راست پرسپولیس عبور کند. با بازگشت مسعود زارعی و با توجه به اینکه قطبی اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد، ممکن است محمد از ترکیب اصلی خارج شود. محمد منصوری هم در این بازی دقایقی برای پرسپولیس بازی کرد و یک موقعیت خوب برای باقری ساخت اما به فرصت بیشتری نیاز دارد تا در ترکیب اصلی تیم قطبی قرار بگیرد.

کد خبر 59950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز