رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی با همکاری ۲۰۰۰ پایگاه سنجش در کشور خبر داد.

سنجش سلامت دانش آموزان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی ضمن اعلام این خبر گفت: بیش از ۲۰ هزار عوامل اجرایی در قریب به ۲۰۰۰ پایگاه سنجش در کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام طلایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته و علیرغم شرایط کرونایی ۹۸.۸درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان، مورد سنجش قرار گرفتند که نشان از استقبال خوب خانواده‌ها از این برنامه و تلاش گسترده عوامل اجرایی این طرح دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی با بیان اینکه حفظ سلامت نوآموزان، اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه های سنجش، الزامی است اظهار کرد: رعایت کامل موارد بهداشتی و ضدعفونی پایگاه‌ها، ایجاد اتاق انتظار، کاهش پذیرش روزانه نوآموزان، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها، افزایش زمان ‌سنجش، راه‌اندازی شیفت عصر در برخی پایگاه‌ها، ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی و افزایش ابزارهای آزماینده تحصیلی، از جمله مواردی است که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شرایط بهداشتی در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس نوبت‌گیری انجام‌شده و به منظور جلوگیری از ازدحام، انتظار می‌رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین‌شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

معاون وزیر با بیان اینکه در تمامی استان‌های کشور اتاق «سنجش آکوستیک» نیز راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از تحولات اساسی برنامه سنجش سال ۱۴۰۰، گنجاندن تست‌های شناخت نشانگان مشکلات ویژه یادگیری، جهت غربالگری و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

حسینی در پایان گفت: تمهیدات لازم برای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی در سال جاری در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال والدین بخشی از این نوآموزان نیز در این برنامه ارزیابی خواهند شد.

کد خبر 597916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha