در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده به ترتیب متعلق به مناطق یک، ۳ و ۲ است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، اگر می خواهید در پایتخت و با این قیمت های گران واحدهای مسکونی، آپارتمانی برای خود خریداری کنید و یا حداقل بدانید که کدام مناطق تهران، قیمت ارزان تری از لحاظ قیمت مسکن دارند بد نیست با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران آشنا شوید.

بر اساس آماری که بانک مرکزی منتشر کرده است، در فروردین ماه امسال، گران ترین منطقه تهران به لحاظ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی، منطقه یک و ارزان ترین منطقه، منطقه ۱۸ است. در حقیقت در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۳ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان  به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.این قیمت ها نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱۳.۳ و ۸۱.۴ درصد افزایش نشان می دهند.

جالب است بدانید که تعداد  قراردادهای مبایعه نامه در فروردین ماه امسال در  گران ترین منطقه تهران یعنی منطقه یک ۱۰۰ و در منطقه ۱۸ به عنوان ارزان ترین منطقه تهران ۶۳ بوده است.

اما بعد از منطقه یک تهران، بالاترین متوسط قیمت واحد مسکونی متعلق به منطقه ۵ است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی در این منطقه  ۵۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان است.

اما رتبه سوم گران ترین منطقه، متعلق به منطقه ۲ تهران با متوسط قیمت فروش ۴۶ میلیون و ۶۲ هزار تومان برای هر مترمربع واحد مسکونی است.

اما در جمع ارزان ترین ها، بعد از منطقه ۱۸، منطقه ۲۰ تهران قرار دارد. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی در این منطقه ۱۳ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان است.

رتبه سوم ارزان ترین ها نیز متعلق به منطقه ۱۷ تهران با متوسط قیمت ۱۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان برای هر مترمربع واحد مسکونی است.

گفتنی است بر اساس گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰» که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای و احد مسکونی مناطق شهر تهران (میلیون ریال)

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران برای خرید مسکن

متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی و تعداد معاملات انجام شده واحدهای مسکونی درمناطق ۲۲ گانه شهر تهران

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران برای خرید مسکن

کد خبر 597882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha