چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

سلامتی از نعمت‌های باارزش پروردگار برای انسان‌هاست که نبودش باعث عذاب و دردسر است و اگر به هر علتی بیماری سراغ‌تان بیاید بهبود و سلامتی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که مهم‌ترین ابزار و وسیله تأمین آن تهیه دارو و یافتن درمان مناسب است.

فریبا فتحی

فریبا فتحی/ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۸ : میزان امکانات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف و محله‌های منطقه ۱۸ یکسان نیست و مثلاَ در نواحی مرکزی امکانات بهتری دیده می‌شود.قطعه هجدهم پایتخت با ۱۸ محله به هم تنیده و متراکم و همچنین دارا بودن بافت چند وجهی شامل مسکونی، تجاری، صنعتی، زراعی و آموزشی از امکانات درمانی و دارویی متفاوتی برخوردار است.

بررسی سرانه‌های منطقه در حوزه دارو و درمان ما را به این پرسش می‌رساند که آیا این امکانات جوابگوی جمعیت کنونی منطقه است یا خیر. در میان محله‌های ۱۸ گانه و شهرک‌های حاشیه‌ای منطقه تنها ۳ بیمارستان با تخصص‌های مختلف فعالیت دارند و البته با کمبودهایی هم مواجه‌اند. تعداد ۱۴۰ درمانگاه و ۹ ساختمان پزشکان در منطقه ۱۸ نیز وجود دارد. با این حال با توجه به موقعیت و امکانات دارویی و درمانی منطقه و همچنین بحران کرونا لازم است که مسئولان و متولیان امر چاره‌ای بیندیشند تا کمبودهای مرتبط با سلامت شهروندان کاهش یابد؛ چراکه شهر سالم نیازمند شهروندان سالم است.

درچند سال اخیر اتفاقات خوبی در منطقه ۱۸ افتاده که می‌تواند به نوبه خود سرانه سلامت و درمان شهروندان را افزایش دهد؛ یکی ساخت مجهزترین بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم است در خیابان شهید منصور عمرانی و همچنین ساختمان «همراه سرا» خانواده‌هایی است که برای درمان فرزندان خود به این محل می‌آیند.

در سالی که گذشت، شهرداری منطقه ۱۸ با درک کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و از همه مهم‌تر حفظ جان شهروندان و کاهش مرگ و میر و همکاری با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برای مهار و کنترل ویروس کرونا از همه امکانات خود بهره‌برده و در موج‌های اول تا چهارم دوشادوش کادر درمانی تلاش کرده است. شهرداری منطقه ۱۸ با همکاری دیگر نهادها در طرح ملی شهید سلیمانی حضور پررنگی داشته است. راه‌اندازی کارگاه‌های مشاوره کرونا و تست رایگان بیماری کووید ۱۹ با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت جنوب غرب تهران و پایگاه‌های بسیج محله‌ها نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست.

شاید برای شهروندان جالب باشد که بدانند از ابتدای شروع موج چهارم کرونا تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از اهالی با مراجعه به خانه‌های سلامت و مراکز بهداشت در محله‌ها از خدمات رایگان تست پی‌سی‌آر و آزمایش دقیق بیماری کووید ۱۹ بهره‌مند شده‌اند. این اقدامات نشان می‌دهد که شهرداری منطقه به نوبه خود برای جبران کمبود سرانه‌های سلامت و درمان در تلاش است.

کد خبر 597656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha