مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

«علی اوسط اکبری مقدم» به عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

منطقه آزاد انزلی

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم ارسلان زارع استاندار گیلان، با تأکید بر ضرورت استقرار صنایع تبدیلی و پیشرفته (های‌تک) و نیز برنامه‌ریزی برای رشد و ارتقاء سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: لازم است از کریدور چین - اکتائو - کاسپین برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی استفاده‌ای شایسته شود.
استاندار گیلان بر لزوم برنامه ریزی و تلاش مستمر برای استفاده بیشتر از همه ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد، ارتقاء میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی و نیز استفاده از کریدور چین، اکتائو، کاسپین به‌منظور جابجایی بار بین چین و ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی تأکید کرد.
دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این مراسم خواستار شفاف‌سازی امور مالی در منطقه آزاد انزلی شد.
حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور، گفت: اگر واقعاً مشکلی ندارید و از خود مطمئن هستید عملکردتان را به دیوار بزنید، ما در مناطق آزاد حیاط‌خلوت هیچ‌کس نیستیم و هیچ‌چیزی محرمانه در مناطق نداریم.
مؤمنی عصر با بیان اینکه کشور ازلحاظ اقتصادی از مناطق آزاد انتظار زیادی دارد افزود: با توجه به شعار سال، امسال باید مطالعاتی در مناطق آزاد انجام داده و برنامه‌ریزی کنیم. یکی از دلایلی که مناطق آزاد معمولاً گریبان گیر آنان است عدم تأمین منابع پایدار است، اگر مدیران مناطق آزاد همت کنند ما اقدام‌های خوبی را در نظر داریم که تا چند ماه آینده انجام خواهیم داد.
در ادامه، دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جایگاه ویژه منطقه آزاد انزلی در اقتصاد ملی تصریح کرد: نباید با برخوردهای سلیقه‌ای از ماموریت‌های خود فاصله بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم بیان کرد: آنگونه که باید از ظرفیت منطقه انزلی به منظور رشد و توسعه همه جانبه در ابعاد ملی استفاده نشده و شایسته است در دوره زمانی باقی مانده دولت تدبیر و امید نقش این منطقه در اقتصاد دریا محور افزایش یابد.
مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال رفع برخی از قوانین محدود کننده مناطق آزاد در مجلس هستیم افزود: در این شرایط اقتصادی که نگاه سیاستگذاران به کشورهای شرقی یعنی چین، روسیه و هند است باید اقدامات وسیع تری انجام داد که پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

کد خبر 597455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha