جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

چاقوی آشپزخانه بعد از استفاده متوالی کُند می‌شود و شما برای استفاده مناسب باید چاقوی خود را تیز کنید، اما اگر دستگاه چاقو تیزکن در اختیار نداشته باشیم، چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

چاقو - سیر - knife

به گزارش همشهری آنلاین، چاقوی آشپزخانه بعد از استفاده متوالی کُند می‌شود و شما برای استفاده مناسب باید چاقوی خود را تیز کنید، اما اگر دستگاه چاقو تیزکن در اختیار نداشته باشیم، چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

استفاده از یک چاقوی دیگر

بهترین راه برای تیز کردن چاقو می‌تواند استفاده از یک چاقوی دیگر باشد. به سراغ یک چاقوی دیگر بروید اما قبل از این کار بسیار مهم است که روش انجام آن را بلد باشید. قرار نیست که لبه‌های چاقو را به یکدیگر بمالید. اگر این کار را انجام دهید، هر دو چاقو را خراب می‌کنید. در چنین حالتی می‌توانید از پشت لبه چاقو برای تیز کردن استفاده کنید. تیزی یا برآمدگی چاقوی دیگر را در جهت مخالف لبه بگیرید که برای تیز کردن استفاده می‌شود.

استفاده از بشقاب

انتهای بشقاب هم معمولا یکی از همین مواردی است که برای تیز کردن چاقو به درد می‌خورد؛ دقیقاً مانند روش قبل که بشقاب را برعکس می‌کنید. قسمت زبر دایره‌ای شکل را پیدا و با همان روش، چاقو را تیز کنید.

کاغذ سنباده

سنباده به اندازه کافی می‌تواند برای تیز کردن چاقو مناسب باشد. البته نباید شروع به کشیدن کاغذ سنباده روی چاقو کنید. به جای آن می‌توانید چاقو را به کاغذ سنباده بزنید. اگر کاغذ سنباده را روی چاقو بکشید، احتمال بریدن دست وجود دارد. فقط کافی است که کاغذ سنباده را روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس با لبه‌های چاقو روی آن بکشید.

منبع: خراسان

کد خبر 597432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha