آنتونی هاپکینز که سه دهه پیش برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود، در اسکار نود و سوم جایزه‌ای را برد که تصور می‌شد به چادویک بوزمن فقید برسد.

هاپکینز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، امسال جایزه بهترین بازیگر که آخرین جایزه مراسم بود، در یک حرکت نامنتظر به آنتونی هاپکینز تعلق گرفت که در مراسم حاضر نبود. هاپکینز ۸۳ ساله، به دلیل نقش‌آفرینی برجسته خود به عنوان پدری که با زوال عقل دست و پنجه نرم می‌کند ( درام «پدر») جایزه گرفت. او اکنون پیرترین بازیگری است که تاکنون موفق به دریافت اسکار شده است. هاپکینز در مورد بازی در این نقش به نیویورک تایمز گفت: «آسان بود. خیلی آسان.»

در مروری برای نیویورک تایمز، ژانت کتسولیس نوشت: «هاپکینز هرگز یک بازیگر فیزیکی ویژه نبوده است - بیشتر جادوهای او بالای گردن (صورت) اتفاق می‌افتد- اما در اینجا او ظرفیت خود را برای حرکات کوچک، نمایش سکون و اضطراب افزایش داده است.» او ادامه داد: «این یک نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز و شیطانی است.»

هاپکینز در سال ۱۹۹۲ برای بازی در «سکوت بره‌ها» برنده اسکار بهترین بازیگر شد. او دو بار دیگر در این گروه، در سال ۱۹۹۴ برای بازی در «بازمانده روز» و ۱۹۹۶ برای بازی در «نیکسون» نامزد شد. او همچنین دو بار نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده، هرچند هرگز برنده نشده است.

بوزمن در اوایل این فصل برای بازی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom، یکی از ده‌ها جایزه‌ای که برای اقتباس نتفلیکس به دست آمد، برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر شد اما بوزمن هرگز فیلم را ندید. او سه ماه قبل از انتشار فیلم در اثر سرطان روده بزرگ در ۴۳ سالگی درگذشت.

کد خبر 597420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha