«میناری» (Minari‌) فیلمی درام به کارگردانی لی ایزاک چانگ درباره یک خانواده مهاجر اهل کره جنوبی به آرکانزاس است. «میناری» در اسکار ۲۰۲۱ در ۶ بخش نامزد دریافت جایزه شده است. عنوان فیلم، به گیاه محبوب شبه جزیره کره به نام آب‌چکان جاوانیکا اشاره دارد. گیاهی که در کره آن را به نام میناری می‌شناسند.

میناری

به گزارش همشهری آنلاین، «میناری»  فیلمی به کارگردانی لی آیزاک چانگ، درباره یک خانواده مهاجر اهل کره جنوبی است که می‌کوشد در اوایل اهه ۸۰ در ناحیه‌ای روستایی در جنوب آمریکا به زندگی خود سر و سامان بدهد،  خانواده‌ای جوان متشکل از پدر، مادر، دختر و پسر که  بعدا مادربزرگ نیز به آنها می پیوندد. این فیلم پنجمین فیلم چانگ است و با الهام از کودکی فیلمساز ساخته شده‌است.

عنوان فیلم، به‌نوعی گیاه محبوب در شرق آسیا به نام آب‌چکان جاوانیکا اشاره دارد. گیاهی که در کره آن را به نام میناری می‌شناسند. همین گیاه فرصتی برای برقراری پیوند میان یک پسربچه با مادربزرگش ایجاد می‌کند.

«میناری»  در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ در جشنوارهٔ ساندنس اکران و برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم درام آمریکایی شد. در گلدن گلوب ۲۰۲۱ نیز«میناری» به گوی زرین بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان رسید

در باره فیلم میناری |  بیچارگی و سرخوشی در سرزمین رویاها

قصه میناری یک روایت قدیمی است. ناسازگاری نسل جدید و قدیم با یکدیگر. حال اگر این دو نسل فاصله مکانی نیز پیدا کنند کار سخت‌تر می‌شود. بچه‌های خانواده، کره ای - آمریکایی هستند و مادربزرگ فیلم میناری یک پیرزن سنتی کره‌ای است. ابتدا بچه ها نسبت به مادربزرگ و رفتارهایش با تردید برخورد می‌کنند اما سرانجام این یخ آب می شود.

یک نکته مهم نامزدی استیون ین و یون یو-جانگ به ترتیب برای دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن است. اگرچه میناری یک فیلم بازیگر محور است اما فیلمنامه غیراقتباسی  لی ایزاک چانگ نیز در وروایت تصویری گیرااست.  

در باره فیلم میناری |  بیچارگی و سرخوشی در سرزمین رویاها

کد خبر 597095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha