همشهری آنلاین: بازده اقتصادی ملی استفاده از یک لامپ کم مصرف دست‌کم سالانه ۶۰۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا حسین لوایی - مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران - با بیان این مطلب گفت: این رقم در حالت خوشبینانه تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال قابل افزایش است.

وی با بیان آن که استفاده از لامپ کم مصرف از ۱۵ سال پیش در جهان مطرح شده اما در ایران موضوع جدیدی است، افزود: وزارت نیرو و صنعت برق در سال‌های اخیر کارهای زیربنایی خوبی در خصوص لامپ کم مصرف انجام داده است.

لوایی با اشاره به فعالیت چند تولیدکننده داخلی و فرهنگ‌سازی استفاده از لامپ کم مصرف در بین مردم، زمینه را برای گسترش فعالیت‌ها در این خصوص فراهم دانست و اظهار داشت:‌ پذیرش و تقاضای بازار برای استفاده از لامپ کم مصرف در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی از اعلام آمادگی ۱۳ تولیدکننده داخلی برای فعالیت در این زمینه خبر داد و گفت: خوشبختانه اعتبارات مناسبی نیز به این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان آنکه سازمان بهره‌وری انرژی ایران مشخصات فنی لامپهای کم مصرف را برای تولید کنندگان تعیین می‌کند، گفت: مردم از عملکرد لامپ‌های کم مصرف مورد تایید وزارت نیرو، رضایت نسبی دارند.

لوایی تصریح کرد: به ازای هر ۵۰ میلیون شعله لامپ کم مصرف روشن، دستکم حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات پیک سایی حاصل می‌شود.

به گفته وی، با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، وزارت صنایع و معادن، معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و ... ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت لامپ کم مصرف به عنوان یارانه پرداختی از سوی دولت تعیین شده است.

کد خبر 59693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز