همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: این شرکت با همکاری شورای اصناف شهر تهران، طرح جمع‌آوری لامپ‌های پر مصرف مشترکان تجاری را اجرا می‌کند.

به گزارش ایرنا، سعید مهذب ترابی در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارایه گزارشی درخصوص فعالیت‌های شاخص و برنامه‌های عملیاتی این شرکت، اظهار داشت: به منظور گسترش فرهنگ صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف برق، این شرکت طرح‌ملی مشارکت اصناف در بهینه‌سازی مصرف برق را به منظور دستیابی به فرهنگ بهینه‌سازی مصرف در اصناف اجرا خواهد کرد.

مهذب ترابی افزود: این طرح از 22 آذر ماه جاری به مدت یک هفته آغاز خواهد شد و این شرکت پس از اطلاع رسانی لازم در این خصوص از کسبه تهران برای جمع آوری لامپ‌های پر مصرف خود دعوت می‌کند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در هفته یادشده در 100 نقطه از شهر تهران نسبت به جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف، توزیع لامپ کم مصرف و همچنین تعویض کنتورهای مکانیکی اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ارایه روش‌های کاهش مصرف برق، برپایی غرفه‌های مختلف مدیریت مصرف، توزیع یارانه ای لامپهای کم مصرف، نظرسنجی
و انتخاب مشترکان نمونه در هر بخش و اعطای جوایز نفیس به آنان را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح عنوان کرد.

به گفته وی در این طرح توزیع کنندگان متعددی از جمله فروشگاه‌های شهروند، تعاونی‌های محلات، غرفه های سیار در سطح شهر و نیز مناطق برق 21 گانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همکاری خواهند کرد.

مهذب ترابی در ادامه با اشاره به اجرای نخستین طرح توزیع غیر نقدی لامپ‌های کم مصرف به صورت خانه به خانه، اظهار داشت: هم اکنون 80 هزار ته سوش قبوض برق برای توزیع لامپ ها به قیمت یارانه ای از سوی این شرکت آماده شده و برای یک میلیون و 600 هزار شعله لامپ نیز درخواست شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: توزیع 10 میلیون شعله لامپ کم مصرف می‌تواند تا 300 مگاوات در مصرف برق کاهش ایجاد کند.

وی، ضمن تقدیر از همکاری خوب رسانه‌ها بویژه صدا و سیما در زمینه توسعه فرهنگ صرفه جویی مصرف برق، گفت: رسانه های همگانی با اطلاع رسانی مناسب در اثر بخشی فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در زمینه مدیریت مصرف برق نقش به سزایی ایفا کرده‌اند.

وی در ادامه با متفاوت خواندن مصرف برق شهر تهران نسبت به کل کشور، خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق در بخش مشترکان اداری با 350 سازمان و اداره تعامل داشته و 2500 مکاتبه نیز با سازمان‌ها و ادارات دولتی در تهران انجام داده است.

مهذب ترابی در پایان گزارشی در خصوص طرح عدم تمرکز سامانه فوریت‌های برق در راستای پاسخگویی به نیاز مشترکان ارایه داد و گفت: در زمان حاضر 95 درصد از نقشه GIS شرکت انجام و تدابیری اتخاذ شده است که با هر تماس مشترک امکان پاسخگویی و رفع مشکل آنها وجود داشته باشد.

کد خبر 70108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز