گروه اقتصادی: مصرف‌کنندگان لامپ‌های کم مصرف از کیفیت و کارایی این لامپ‌ها گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ما، با بروز مشکل در سال‌های اخیر و تشدید آن در سال‌جاری گرایش مصرف‌کنندگان خانگی و تجاری به مصرف لامپ‌های کم مصرف افزایش یافته اما عرضه غیراستاندارد و بی‌کیفیت این لامپ منجر به نارضایتی شده به‌گونه‌ای که ‌مردم بار دیگر میل به استفاده از لامپ‌های پرمصرف سابق پیدا کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد لامپ‌های کم‌مصرف بی‌کیفیت موجود در بازار عمدتا وارداتی هستند.

در این زمینه مدیرعامل یک واحد صنعتی نمونه استاندارد گفت: بین 60 تا 70درصد لامپ‌های کم مصرف وارداتی به کشور غیراستاندارد بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
 احسان میوه‌چی اظهار داشت: بیشتر لامپ‌های غیراستاندارد موجود در بازار ساخت کشور چین است که عمدتا از عراق و ترکیه به ایران وارد می‌شود و حتی برخی از لامپ‌های دارای برند مالزی نیز تولید چین است که دارای کیفیت قابل‌قبولی نیستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بین 15 تا 20 میلیارد تومان برای تولید لامپ کم مصرف در کشور سرمایه‌گذاری شده‌است، تصریح کرد: عمر لامپ‌های کم مصرف 8 تا 10 برابر لامپ‌های رشته‌ای و میزان مصرف انرژی این لامپ‌ها 20درصد مصرف لامپ‌های معمولی است.
به گفته وی، سال گذشته 8 میلیارد تومان یارانه به تولید و توزیع لامپ‌های کم مصرف در کشور اختصاص یافت که این رقم طی سال‌جاری حدود 100 میلیارد تومان خواهد بود.

وی، قیمت هر لامپ کم مصرف را با احتساب یارانه دولتی هزار و 150 تومان عنوان و اعلام کرد: در حال حاضر 4کارخانه تولید لامپ کم مصرف در کشور فعال هستند که امسال حدود 70درصد قیمت تمام شده تولید خود را به‌صورت یارانه از دولت دریافت خواهند کرد.

کد خبر 66311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز