شرکت اسپیس‌ایکس با سفینه سرنشین‌دار دراگون چهار فضانورد را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

CREW 2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس سفینه «دراگون سرنشین‌دار» (Crew Dragon) که حامل شین کیمبرو و مگان مک‌آرتور فضانوردان ناسا، آکیهیکو هوشیده فضانورد ژاپنی و توماس پسکه، فضانورد فرانسوی است، با یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس روز جمعه از ساحل شرقی آمریکا به فضا پرتاب شد.

این موشک فالکون ۹ که مرحله اول یا بوستر آن دوباره مورد استفاده قرار می‌گرفت، در ساعت ۵:۴۹ دقیقه صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا با روشن کردن ۹ موتورش از پایگاه ۳۹A در مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شد.

سفینه سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد

چهار فضانورد حاضر در سفینه شامل شین کیمبرو، فرمانده، مگان مک‌آرتور کمک خلبان، توماس پسکه فرانسوی و آکیهیکو هوشیده ژاپنی که همگی فضانوردان کهنه‌کار هستد، این صعود خودکار را روی صفحه لمسی بزرگ سفینه تماشا می‌کردند.

دو دقیقه و نیم پس از پرتاب موتورهای مرحله اول موشک خاموش شد و این بخش موشک از بقیه آن جدا شد و موتورهای مرحله دوم موشک روشن شد تا سفینه را به مدار زمین برساند.

مرحله اول موشک پس از سروته شدن، ۹ دقیقه و نیم پس از پرتاب در در سکوی مخصوص یک کشتی در اقیانوس فرود آمد و هشتادمین بازگشت موفق یک موشک فالکون ۹ به زمین را رقم زد.

دو و نیم دقیقه بعد سفینه دراگون سرنشین‌دار از مرحله دوم موشک جدا شد و به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی رهسپار شد. انتظار می‌رود این سفینه در ساعت ۵:۱۰ دقیق صبح شنبه به وقت ساحل شرقی آمریکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو بگیرد.

این ماموریت سومین ماموریت فضایی سرنشین‌دار به سوی مدار زمین از خاک آمریکا از هنگام بازنشستگی برنامه شاتل در سال ۲۰۱۱ است. این ماموریت همچنین دومین ماموریت عملیاتی دراگون سرنشین‌دار (Crew 2) شمرده می‌شود. ناسا به این ترتیب در دوران پس از شاتل‌های فضایی از اتکای انحصاری به سفینه‌های روسی سایوز برای رساندن فضانورد به ایستگاه فضایی گذر می‌کند.

کد خبر 596912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha