سفینه دراگون شرکت اسپیس‌ایکس حامل چهار فضانورد که از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازمی‌گشت، در ساعت اولیه بامداد روز یکشنبه در ساحل فلوریدا در اقیانوس اطلس فرود آمد.

dragon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com سفینه فضایی دراگون شرکت اسپیس‌ایکس با این فرود موفقیت‌آمیز نخستین ماموریت سرنشین‌دار تمام‌عیار این شرکت به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به پایان رساند.

چهار فضانوردی که در ماموریت Crew-1 برای سازمان فضایی آمریکا (ناسا) شرکت داشتن، در ساعت ۲:۵۶ بامداد روز یکشنبه به وقت شرق آمریکا با چتر نجات در خلیج مکزیک در نزدیکی شهر پاناما فرود آمدند و کشتی نجات سفینه را به سرعت از دریا گرفت. این فرود نخستین فرود یک سفینه سرنشین‌دار آمریکایی در شب در دریا پس از ۵۳ سال است. آخرین بار سفینه آپولوی ۸ پس از بازگشت از ماموریت ماه در ۲۷ دسامبر ۱۹۶۸ در دریا فرود آمده بود.

دراگون در ساعات پایانی روز شنبه ایستگاه فضایی را ترک کرد و به علت هوای بد دو بار بازگشت به آن به زمین به تاخیر افتاد.

ماموریت Crew-1 دومین ماموریت سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس و نخستین ماموریتی از این نوع در شش ماه گذشته است. سفینه دراگون در ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) به فضا پرتاب شده بود.

نخستین ماموریت سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس با نام Demo2 در ماه مه ۲۰۲۰ انجام شد و یک پرواز آزمایشی برای فرستادن دو فضانورد به ایستگاه فضایی بود. اسپیس‌ایکس سومین ماموریت سرنشین‌دارش را هم با نام Crew-۲ با فرستادن یک سفینه دراگون دیگر حامل چهار فضانورد دیگر شروع کرده است و این سفینه اکنون در ایستگاه فضایی پهلو گرفته است.

سفینه دراگون با چهار فضانورد در اقیانوس فرود آمد| نخستین فرود یک سفینه فضایی سرنشین‌دار در دریا پس از ۵۳ سال

سفینه دراگون در ماموریت Crew-1 که فضانوردان نام Resilience را به آن داده بودند، با پیمودن مسافتی ۱۰۹ میلیون کیلومتری سه فضانورد ناسا،‌ مایک هاپکینز، شانون واکر و ویترو گلاور و  یک فضانورد از سازمان اکتشاف فضایی ژاپن، سوئیچی نوگوچی به ایستگاه فضایی برد و به زمین بازگرداند.

کد خبر 598718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha